login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL, PHP, array en while (Opgelost)

Offline Foetsy - 19/12/2007 13:17
Avatar van FoetsyNieuw lid Ik geloof dat dit ongeveer m'n eerste post is, ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat het meteen een vraag is van 'ik snap het niet'.
Ik probeer met een while lus informatie uit een DB te halen en de informatie op te slaan in 2 array's.
De grap is dat ik volgens mij de twee array's op precies dezelfde manier probeer te maken, maar dat er maar één goede array wordt gecreeërd (namelijk $album). Bij $beschrijving komt er iets (voor mij, ik ben totaal geen php expert) onbegrijpelijks uit. Hier de link naar het php script. Dit is wat er uitkomt:

leeg
1cstest3
1
l
leeg
1cstest4
2
l
leeg
fonds_test
3
l
4

leel
Array
(
[1] => 1cstest3
[2] => 1cstest4
[3] => fonds_test
)
Voor de duidelijkheid hier nog de output html code van de array's:
<pre>leel<br>Array
(
[1] => 1cstest3
[2] => 1cstest4
[3] => fonds_test
)

</pre>

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 19/12/2007 13:23
Avatar van Koen PHP expert misschien ligt het hieraan: $beschrijving wordt altijd opnieuw overschreven wanneer je die extract() toepast, bedenk een andere naam voor je array. $beschrijfing2 ofzo..
Offline Foetsy - 19/12/2007 14:51
Avatar van Foetsy Nieuw lid Verrek, dat is het. Nu werkt het idd. Had ik moeten zien. Maar toch vreemd (voor mij dan) dat php een enkele 'l' echoët in de while lus. Zal wel iets diepgaands zijn waar ik totaal geen weet van heb. Het maakt niet meer uit.
Bedankt iig!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.246s