login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Klein stukje script om via internet explorer via de mailserver een mail te sturen.

Offline MaikelZ - 18/12/2007 03:25
Avatar van MaikelZNieuw lid Hallo,

Ik ben druk bezig met een mail functie sciptje..
Is gewoon iets kleins, maar nu wil ik in Method Post een php stukje aanroepen (een soort post.php) die het naar mijn email adres stuurt, eventueel dmv mijn mail server.

Maar wat moet ik dan in die post.php plaatsen?

Ik wil dit doen, omdat ik met mailto: niets bereik omdat je dan outlook nodig hebt.

Achter af wil ik ook een ;echo , met bedankt stukje erin.

Kan iemand mij helpen deze code op te stellen.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 18/12/2007 04:21 (laatste wijziging 18/12/2007 04:24)
Avatar van zointer HTML gevorderde http://www.site...il-functie
edit: op regel 30 je echo bedankt stukje plaatsen.
Offline MaikelZ - 18/12/2007 18:15
Avatar van MaikelZ Nieuw lid Dat is niet wat ik bedoel , met die tutorial kan je een soort email form maken , waar je het mail adres waar het naar toe moet gaan in kunt vullen,

Bij mij moet die er standaard al zijn.

Offline Maffiow - 19/12/2007 00:18
Avatar van Maffiow PHP interesse dan maak je toch gewoon een variabele aan waar het emailadres in komt te staan en gebruikt deze variabele...
Offline zointer - 19/12/2007 03:42
Avatar van zointer HTML gevorderde
MaikelZ schreef:
Dat is niet wat ik bedoel , met die tutorial kan je een soort email form maken , waar je het mail adres waar het naar toe moet gaan in kunt vullen,

Bij mij moet die er standaard al zijn.

Dan pas je dat toch gewoon aan, wij moeten je dat toch niet voorkouwen 

Kun je dat niet? zie samenwerken
Offline Wim - 19/12/2007 15:39
Avatar van Wim Crew algemeen bool mail ( string $to , string $subject , string $message [, string $additional_headers [, string $additional_parameters ]] )

voorbeeld:
mail('ontvanger@host.ext', 'test mail', 'dit is maar een testmail, je mag hem negeren', 'FROM: GDX^ <gdx@host.be>');

zoiets zal een simpel mailtje sturen naar ontvanger@host.ext dat afkomst is van GDX^ (gdx@host.be) met als onderwerp "test mail" en als inhoud "dit is maar een testmail, je mag hem negeren". Je kan gewoon alle waardes naar POST-values wijzigen met $_POST['postwaarde']
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.243s