login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bestelformulier, hoe maak ik dat? (Opgelost)

Offline Lisette - 14/12/2007 14:18
Avatar van LisetteNieuw lid Tot nu toe is het aanpassen van php script mij nog wel gelukt, maar het zelf schrijven....nee dat lukt niet. Nu heb ik wel een php script nodig en wie wil me daarbij helpen?

Het gaat om een bestelformulier in php. Ik wil graag vier kolommen: product, prijs per kg, hoeveelheid, totaalprijs

De kolommen product en prijs per kg staan vast. Het vak hoeveelheid is invulbaar voor de klant en wanneer zij daarin hun hoeveelheid hebben aangegeven (bijv 2,5 kg) moet er automatisch (of na het klikken op een knop) het totaalbedrag van het product in de laatste kolom verschijnen.
Zo kunnen klanten meerdere producten bestellen en onder in het scherm wil ik dan een totaalprijs van alle producten weergeven (automatisch of na het klikken op een knop)

Na het invullen is het de bedoeling dat de klant klikt op de knop bestellen en daardoor krijgen zij een kopie van de bestelling en gaat er een mail naar de leverancier met daarin alleen de bestelde producten en de klantgegevens. Daarna een 'bedankt voor uw bestelling" scherm.

Wie/kan/wil mij daarbij helpen en voor mij een script schrijven.

ik merk het wel

groeten Lisette

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Vincjenzo - 14/12/2007 14:27 (laatste wijziging 14/12/2007 14:30)
Avatar van Vincjenzo Nieuw lid Hoi Lisette,

Heb je toegang tot een soort database om een en ander in op te slaan?

Je hebt namelijk een tabel nodig voor je producten, en een voor je leveranciers, en een tabel om de relatie tussen je producten en leveranciers vast te leggen (1:n) zodat je weet welk product door welke leverancier kan worden geleverd en welke leveranciers je dan moet mailen. Je zal ook een tabel moeten hebben voor het bijhouden van besteld goederen zodat je een soort geschiedenis kan bijhouden van wat er besteld is.

Groeten, Vincent
Offline Wim - 14/12/2007 14:44
Avatar van Wim Crew algemeen Misschien kan je beter een kant-en-klare webshop zoeken?
Deze zijn er genoeg op internet! Gratis en zeer uitgeberid... (osCommerce bvb)
Offline Filip - 14/12/2007 14:48
Avatar van Filip IRC guru je kan ook altijd een van de contact scripts bekijken en aanpassen voor jou doeleinden, zoals bijvoorbeeld deze

greetings
Offline Lisette - 14/12/2007 17:31 (laatste wijziging 29/12/2007 13:43)
Avatar van Lisette Nieuw lid Ik heb een database tot mijn beschikking.

Het lukt met tot nu toe nog niet om zelf iets in elkaar te zetten. Ik ben ook nog bezig geweest met oscommerce, maar die is me te uitgebreid voor wat ik wil.
Op de site http://www.countryculinair.nl/bestellen.html kun je zien wat voor opmaak ik bedoel. Dit script heb ik van het internet, maar werkt heeeel erg traag. Maar dit is wel wat ik zo ongeveer wil. Wie kan mij helpen dit aan te passen zodat het sneller is?
Van onderstaande site heb ik het script gehaald.
http://users.sk...gentje.htm
Offline Simax - 29/12/2007 14:07
Avatar van Simax Onbekend Ik wil eventueel wel zo'n formulier scripten voor een leuke vergoeding? 
Offline Lisette - 06/01/2008 08:50
Avatar van Lisette Nieuw lid helaas, ik doe ik voor een ander en ik vraag zelf ook niets.

maar kan iemand me een tip geven waarom het bestaande scripts zo traag is. Zie hierboven voor de link naar het bestand
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s