Nieuw lid |
|
ik heb dus de volgende link op de pagina kalender: <a href="kalender.php?id=1">1-1</a><br />
daar haal ik dan het id uit en bekijk of dat id in de database voorkomt, zoja haal ik de tekst uit de database die bij dat id hoort, in dit geval 1.
als het id niet voorkomt in de database dan komt er een textarea waar een verslag ingetyped kan worden. (tot hier lukt alles)
code hiervoor is de volgende :
<?php
if (isset($_GET['id']))
{
$waarde = $_GET['id'];
$sql = "SELECT id,tekst,auteur FROM tbl_verslag where id = $waarde";
$res = mysql_query($sql);
if (mysql_num_rows($res) >= 1)
{
if ($row = mysql_fetch_array($res))
{
if ($row[id] == "$waarde")
{
echo "$row[tekst] geschreven door $row[auteur]";
}
}
}
else
{
include('matchverslag.php');
}
}
?>
in matchverslag.php staat dan de form. die geeft de tekst en de auteur door naar nieuwmatchverslag.php. deze laatste steekt de variabelen in de database.
code nieuwmatchverslag.php :
<?php
include ('kalender.php');
include ("matchverslag.php");
$con = mysql_connect("localhost","root","tars");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
echo "$id";
mysql_select_db("matchverslagen", $con);
$sql="INSERT INTO tbl_verslag (id, auteur, tekst)
VALUES
('$_POST[id]','$_POST[auteur]','$_POST[tekst]')";
if (!mysql_query($sql,$con))
{
die('Error: ' . mysql_error());
}
echo "1 record added";
mysql_close($con)
?>
<?php { $waarde = $_GET['id']; $sql = "SELECT id,tekst,auteur FROM tbl_verslag where id = $waarde"; { { if ($row[id] == "$waarde") { echo "$row[tekst] geschreven door $row[auteur]"; } } } else { include('matchverslag.php'); } } ?> in matchverslag.php staat dan de form. die geeft de tekst en de auteur door naar nieuwmatchverslag.php. deze laatste steekt de variabelen in de database. code nieuwmatchverslag.php : <?php include ('kalender.php'); include ("matchverslag.php"); if (!$con) { } $sql="INSERT INTO tbl_verslag (id, auteur, tekst) VALUES ('$_POST[id]','$_POST[auteur]','$_POST[tekst]')"; { } ?>
Het probleem zit nu hier:
dit moet het id worden van helemaal in het begin (<a href="kalender.php?id=1">)
dus als daar id=99 staat moet er 99 in de db worden gestoken in het veld id.. dit wil dus niet lukken (id staat niet op auto increment)
bedankt voor de hulp!
Citaat: Code Tags gebruiken aub!
|