login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

statistiekensysteem

Offline compudoc - 12/12/2007 13:03
Avatar van compudocPHP beginner ik ben van plan om een eigen statistieken systeem te maken...
ik heb al wat scripts hier op sitemasters bekeken maar ik kom er nog niet helemaal uit.

wat is belangrijk wat in een statistieken systeem zit?
ik dacht zelf aan:

- IP
- Browser
- OS
- Land
- Kleurdiepte (bijvoorbeeld 32bits)
- Resolutie
- Volledige URL

en wat nog meer?

en wat houd precies unieke bezoekers in? hoeveel verschillende bezoekers er op je site zijn geweest?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 12/12/2007 13:07
Avatar van Wim Crew algemeen hits: aantal keer dat een pagina is opgevraagd;
unieke bezoekers: UNIEKE bezoekers... Hoeveel verschillende bezoekers je website hebben bezocht, ongeacht het aantal hits

Verder zou ik kleurdiepte en resolutie weglaten, daar heeft niemand zaken mee en is TE onnuttig (resolutie kan nog nuttig zijn voor websitemakers, maar meer ben je er ook niet mee). Eventueel kan je nog de internet provider registreren (meestal van de hostname af te leiden)
Offline ikkedikke - 12/12/2007 14:16
Avatar van ikkedikke PHP expert het gaat vooral om wat je met die statestieken doet. Kijk waar gebruikers vandaan komen. Zorg dat er een overzicht is dat per pagina weer kan geven waar mensen naar toe gingen of of ze daar de pagina verlieten.
Offline timo - 12/12/2007 17:47
Avatar van timo PHP ver gevorderde ik hoef echt niet te weten welk OS en alles me gebruikers draaien..
belangrijk zou ik vinden:
-uniek per dag
-uniek per maand (maar dan dat een gebruiker die maandag + dinsdag komt niet dubbel word gerekend! dat doen ze nu allemaal fout volgens mij, misschien analytics niet)
-browser
-resolutie
-land/regio
-referall (welke zoekmachine, refurl, direct)
Offline thomasje - 12/12/2007 18:44
Avatar van thomasje MySQL beginner Ik heb net vorige week een scriptje aangepast van internet. Dat werkt nu wel maar ik vraag me ook af kan je zonder een heele reeks met ip adressen het land van afkomst opzoeken, of moet je dan een aparte tabel in sql hebben met alle ipadressen en landen?
Offline compudoc - 12/12/2007 19:18
Avatar van compudoc PHP beginner Hoe kan ik een referall maken / gebruiken.
en wat is het precies?
Offline thomasje - 13/12/2007 16:36
Avatar van thomasje MySQL beginner Met dit scriptje kan je de afkomst van bezoekers te weten komen, de datum, tijd en ip adres van de bezoekers.
http://www.webs...&id=57

Als je de gegevens in een db zetten moet je even het scriptje van ondere aanpassen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s