login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

forum, topic status (gelezen, niet gelezen, ..)

Offline wavoe - 07/12/2007 21:58
Avatar van wavoeNieuw lid Hallo,

Ik heb een eigen klein gemaakt forum, enkel leden die ingelogd zijn kunnen dat bezoeken en posten.
Nu wil iemand dat topics gemarkeerd worden met niet gelezen (rood kleurtje aan topic naam geven ofzo) en al gelezen (met standaard kleur).
Maar hoe doe ik dat juist, zonder het erg uitgebreid te maken.?

Alvast bedankt voor de hulp.
Wannes.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 07/12/2007 22:07
Avatar van Stijn PHP expert Iedere gebruiker heeft een id in de tabel. Maak gewoon een nieuwe tabel:

forum_mark_topic_readed
----------------------------------
id
user_id
topic_id

Wanneer de user zijn id in die tabel staat van het topic dan heeft die persoon het topic al gelezen . En wanneer een gebruiker dat topic leest moet je zijn id en topic_id in die tabel schrijven.
Offline wavoe - 07/12/2007 22:11
Avatar van wavoe Nieuw lid ja oke, maar ik wil het niet te groot maken, ik neem aan dat we niet voor elke topic_id een nieuwe record gaan invoegen?
Offline webmaker - 07/12/2007 22:33
Avatar van webmaker PHP interesse gwn simpel een tabel waar alle ongelezen in staan met de gebruikers id en als ze het lezen verwijderd hij dit uit deze tabel. 
Offline Ibrahim - 08/12/2007 05:08
Avatar van Ibrahim PHP expert lkkr simpel hoor, je tabel word dan heel erg groot, bij stijns opl. wordt er alleen een record toegevoegd als iemand de topic bezoekt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s