login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mod rewrite (Opgelost)

Offline gerits - 05/12/2007 22:31
Avatar van geritsLid ik heb nu volgend mod rewrite script:
  1. <IfModule mod_rewrite.c>
  2.  
  3. RewriteEngine On
  4.  
  5. # bestaande mappen of bestanden
  6. RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
  7. RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
  8. RewriteRule ^.* - [L]
  9.  
  10. # niet-bestaande mappen of bestanden
  11. RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/? index.php?p=$1&q=$2&r=$3&s=$4&t=$5 [L]
  12. RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/? index.php?p=$1&q=$2&r=$3&s=$4 [L]
  13. RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*)/? index.php?p=$1&q=$2&r=$3 [L]
  14. RewriteRule ^(.*)/(.*)/? index.php?p=$1&q=$2 [L]
  15. RewriteRule ^(.*)/? index.php?p=$1 [L]
  16.  
  17. </IfModule>

Hierbij zouden dus bestanden en bestaande mappen geëxclude moeten worden. Maar dit doet het dus niet. als ik een bestand wil downloaden werkt dit niet 
wat is er dan fout aan? pagina's verwijzen enzo werkt wel...

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 05/12/2007 22:47
Avatar van Wim Crew algemeen waarom niet gewoon met multiviews werken?

vb: http://lab.gdx.be/multiviews/id/1/name/wim
Offline gerits - 06/12/2007 12:13
Avatar van gerits Lid omdat heel mijn site nu met mod_rewrite gedaan is, dus ik ga dat echt niet aanpassen...
ik zou gewoon graag een oplossing voor dit specifiek probleem hebben. Wat normaal toch mogelijk moet zijn....
Offline ikkedikke - 06/12/2007 16:19 (laatste wijziging 06/12/2007 16:28)
Avatar van ikkedikke PHP expert RewriteRule ^.* - [L]
wat betekent die regel?
Offline gerits - 08/12/2007 12:52 (laatste wijziging 08/12/2007 22:32)
Avatar van gerits Lid dat is een stuk basis code dat ik zo gekopieerd heb, dus weet het zelf ook niet goed. Maar als ik die regel weg laat werkt mijn site niet meer, dus het heeft zijn nut wel 

Weet niemand het antwoord? Want is echt vervelend voor mijn klant dat hij zijn bestanden die hij upload niet kan openen...
Offline Wim - 09/12/2007 11:38
Citaat:
omdat heel mijn site nu met mod_rewrite gedaan is, dus ik ga dat echt niet aanpassen...

Als je niet naar een dynamischer en makkelijker systeem wil overschakelen omdat het teveel werk is, is het voor mij ook teveel werk om je fout te zoeken... Je vraagt om hulp, je krijgt deze, en je negeert deze omdat het teveel werk is...  
Offline gerits - 09/12/2007 14:06
Avatar van gerits Lid Toen ik aan de website begonnen ben is mij verteld dat mod rewrite de beste manier was. Nu zeg jij dat het weer iets anders is. Zo heeft iedereen zijn mening en is dat zo een oneindige discussie zoals het table vs div probleem. Ik vroeg een oplossing naar mod_rewrite en dan zeg jij iets anders. Zat ik daar weer bij in de problemen dan zou men zeggen dat ik mod_rewrite moest gebruiken. Zo kan men toch bezig blijven he.
Als ik hier vraag naar een oplossing voor mod_rewrite vraag niet naar een alternatief!

maar ik heb oplossing zelf al gevonden. Ik heb in de opload map een .htaccess bestand gezet met daarin 'RewriteEngine Off' in en dan werkt het weer zoals het hoord.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s