login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formuiergegevens bijhouden

Offline aldiin - 03/12/2007 19:28
Avatar van aldiinNieuw lid Hallo

Ik ben nieuw in de PHP wereld.
Heb een opdracht gekregen in school.

De bedoeling is dat we 1 webforumulier hebben waar we een paar gegevens van een persoon ingeven en die automatisch in een tabel worden geplaatst, en als we vervolgens het forumulier weer invullen, dat die gegevens in dezelfde tabel worden geplaatst, in een nieuwe rij uiteraard, en dat de vorige gegevens NIET overschreven worden.

Ik dacht dat je met een form zoiets niet kon doen, want die oude gegevns worden overschreven als je de form weer invult.

Anny suggestions?

spank you 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline webrik - 03/12/2007 19:43
Avatar van webrik HTML interesse Zou je niet een form kunnen maken, welke php inleest en het in een mysql db zet. Dan kun je het een voor een (hetzelfde of niet) uitlezen met php?
Offline delta_004 - 03/12/2007 19:43
Avatar van delta_004 Onbekend Je moet een formulier in html maken met de methode POST

Vervolgens kijk je met PHP.net: isset of $_POST['buttonname'] gedrukt op is;)

Vervolgens maka je een sql connectie en doe je met mysql_query een INSERT (zie Tut)
Offline aldiin - 03/12/2007 20:49
Avatar van aldiin Nieuw lid heb dat er niet bih vermeldt, mar er mag geen gebruik gemaakt worden van een MySQL DB.
Offline webrik - 03/12/2007 20:52 (laatste wijziging 03/12/2007 20:53)
Avatar van webrik HTML interesse Dan zou ik een bestand schrijven (dus met fopen, fread en fwrite) Volgens mij staat daar best een goede tut over op sima, en anders heeft google altijd wel goede.
Offline Gerard - 03/12/2007 21:00
Avatar van Gerard Ouwe rakker Wanneer je géén gebruik mag maken van MySQL kan je ook kijken of je gebruik mag maken van SQLite. Wanneer dat niet mogelijk is kan je nog kijken of je het niet kan maken met CSV.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s