login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

id onthouden na inloggen.

Offline thomasje - 26/11/2007 19:27
Avatar van thomasjeMySQL beginner Hoe kan ik makkelijk nadat mesen zijn ingelocht hun gebruikersnaam/id onthouden zodat ik dat weer op andere pagina's kan tonen?
Wie heeft er een goede optie die ook nog veilig is want ze kunnen met dat id hun advertentie wijzigen en anders kunnen ze dat van hun concurent wijzigen.

Ik ben nog maar een beginner ip PHP dus weet je een goede veilige inlogsysteem waarbij dat als is ingebouwd mag dat ook.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 26/11/2007 19:32
Avatar van JBke PHP gevorderde werkt met een sessie en/of cookies waar je een uniek session_id toewijst aan de user en zodanig kan je op elke pagina de sessie/cookie uitlezen en de nodige data uitlezen uit je database. Nota: veilig omdat session id met hash is en eventueel voeg je nog een ip controle toe van de user tegen session high-jacking.

Grtz en succes zoek eens wat login scripts op hier op de site.
Offline ranco - 26/11/2007 23:27
Avatar van ranco PHP gevorderde http://www.site...&id=85

Hoppa!

Je kunt met dit scripts zelfs meerdere gegevens omslaan. Sorry hoor, óf je leert zelf php, pakt een bestaand script en past het aan. Óf je pakt je portemonnee en gaat betalen voor een script.

Bah, wat kan ik slecht tegen dit soort topics.
Offline Abbas - 26/11/2007 23:30
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dat kan ik verstaan maar die laatste zin hoef je dan niet per se er bij te zetten! 

Ontopic:
Hier op sitemasters staan een heleboel tutorials en scripts over eenvoudige tot beveiligde inlogsystemen. Als je dus een keer degelijk zoekt alvorens een topic te openen! En er bestaat nog altijd Google natuurlijk... 
Offline ctraets - 27/11/2007 14:46
Avatar van ctraets Nieuw lid Ik verstuur je liever naar een tuterials. Als iemand ingelogd raakt zal je met session in ieder geval dit soort code erin moeten hebben:

$_SESSION['ID'] = $rij['ID'];

Je kan het nog altijd verandere bij $rij. Ligt eraan hoe je te werk gaat.
Offline XeriuM - 27/11/2007 18:25
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s