login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cursor springt in bij veld textarea. (Opgelost)

Offline rolandt - 26/11/2007 02:21
Avatar van rolandtNieuw lid Hallo,

Ik ben bezig met een contact formulier. De status van alle verplichte invulvelden wil ik gecontroleerd hebben. Wanneer er iets niet klopt verschijnt een fout mededeling in het zelfde scherm waarin alles ingevuld moet worden. Zonder dat de reeds aanwezige ingevulde velden leeg gemaakt worden.
Tot nu toe gaat alles redelijk goed. Alleen heb ik het rare verschijnsel dat bij textarea de cursor iets inspring i.p.v aan de linkerzijkant te beginnen. Dit komt waarschijnlijk door een klein stukje php code. Zonder deze code begint de cursor aan de uiterste linker zijkant. Alleen dan wordt de getypte inhoud niet bewaard als blijkt dat niet alle velden zijn ingevuld. En dat wil ik dus niet.
Wil kan mij hiermee helpen?

Groet,
Roland.

Om jullie niet lastig te vallen met de gehele code heb ik snel iets opgezet waarin het verschijnsel zich ook al in voordoet.

1. <body>
  2. <textarea name="bericht" cols="30" rows="16">
  3. <?php
  4. if (isset ($bericht)){
  5. echo $bericht; }
  6. ?>
  7. </textarea>
  8. </body>

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline citroen - 26/11/2007 09:44
Avatar van citroen Onbekend dit ligt puur aan de tabs die je voorzien hebt om je code er mooi uit te laten zien, haal deze weg binnen <textarea></textarea> dan zal je probleem al opgelost zijn.
Offline Mad_Mike - 26/11/2007 10:02
Avatar van Mad_Mike PHP beginner
  1. <textarea name="bericht" cols="30" rows="16"><?php if (isset ($bericht)) { echo $bericht; } ?></textarea>

Zo dus 
Offline rolandt - 26/11/2007 12:17
Avatar van rolandt Nieuw lid mmmmm Dankje. Dat het hier aan lag had ik helemaal niet verwacht.
Ik moet dus niet proberen de code's altijd te overzichtelijk er uit te laten uitzien. Bedankt voor je hulp

Groet,
Roland.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s