login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

werking preg_match() vraagje

Offline killerwhale6 - 24/11/2007 19:53 (laatste wijziging 24/11/2007 19:54)
Avatar van killerwhale6Nieuw lid hoi,

Ik heb hier een stukje code met preg_match, dat ik probeer te ontcijferen. Dit zou moeten zoeken naar afbeeldingen.

1. $find= "/src=\"(.+?)\"/i";
  2. preg_match($find, $text2search, $matches);

Mijn vraag is hoe die search string juist ineen zit. Wat doet dit?

En wat is het verschil tussen $matches[0] en $matches[1]?

Thanks

Matt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline mitshell - 24/11/2007 20:27
Avatar van mitshell Nieuw lid $matches[0] will contain the text that matched the full pattern, $matches[1] will have the text that matched the first captured parenthesized subpattern, and so on.
PHP.net: preg_match

Euhm zelf uitkzoeken kan ook tog
dan kijk je wat eruit komt
Offline vinTage - 24/11/2007 20:27
Avatar van vinTage Nieuw lid jouw regex zoekt naar src=*** en is hoofdletter ongevoelig (i modifier)

De *** worden "onthouden/gevonden" dmv de (.+?) en dat kan dus alles zijn.

Die matches dinges weet ik niet precies 
Offline killerwhale6 - 25/11/2007 12:46
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid
Citaat:
Euhm zelf uitkzoeken kan ook tog

Ik denk dat mijn vraag duidelijk aantoont dat ik dit reeds had opgezocht, anders zou ik niet weten dat er een $matches[0] en $matches[1] bestaat. Maar daarmee weet ik nog steeds het verschil niet, want hun uitleg snap ik niet.

Posts als deze zouden moeten verboden worden!
Offline Thomas - 26/11/2007 13:10
Avatar van Thomas Moderator Een basiskennis van engels is handig, omdat php.net de meest uitgebreide omschrijvingen in het engels heeft. Er zijn echter ook vertalingen (oa in het nederlands). Ik weet niet of deze volledig zijn voor preg_match.

Om terug te komen op je vraag:
Alles wat in het patroon-deel tussen haken - (...) - staat is een (sub)patroon. In $matches worden alle (sub)patronen in losse stukken teruggegeven, en $matches[0] bevat het volledig gematchte patroon, d.w.z. het hele opgegeven patroon van begin tot eind, mits je een match hebt uiteraard.

Als je meerdere keren hetzelfde patroon in een tekst wilt matchen is preg_match_all() wellicht beter.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.222s