login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

eregi, eerste en laatste karakter geen spaties toegestaan (Opgelost)

Offline Nrzonline - 22/11/2007 22:34 (laatste wijziging 22/11/2007 22:38)
Avatar van NrzonlinePHP ver gevorderde Hey sima leute,

Ik heb een probleem met een eregi. Ik ben d'r nooit een held in geweest, en dus kom ik hier niet echt uit Ik heb dus een eregi
die moet controleren of de gebruikersnaam begint of eindigt met een spatie.

Dit is wat ik heb geprobeerd: http://www.plaatscode.be/4108

Mocht je weten wat ik fout doe, en mij zou willen helpen.. graag 
Alvast bedankt,
Edwin

moment ging wat fout met queries op sima..
Citaat:
foutmelding even weggehaald

Dus ff opnieuw schrijven, moment..

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 22/11/2007 22:39
Avatar van marten Beheerder kan je daarvoor niet gewoon de PHP.net: trim functies voor gebruiken?
Offline Scott - 22/11/2007 22:39
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Zie PHP.net: trim
Offline marten - 22/11/2007 22:51
Citaat:
You can easily trim unnecessary whitespace from the start and the end of a string or the lines in a text file by doing a regex search-and-replace. Search for ^[ t]+ Analyze this regular expression with RegexBuddy and replace with nothing to delete leading whitespace (spaces and tabs). Search for [ t]+$ Analyze this regular expression with RegexBuddy to trim trailing whitespace. Do both by combining the regular expressions into ^[ t]+|[ t]+$ Analyze this regular expression with RegexBuddy. Instead of [ t] which matches a space or a tab, you can expand the character class into [ trn] if you also want to strip line breaks. Or you can use the shorthand s instead.
Offline Nrzonline - 22/11/2007 23:44 (laatste wijziging 22/11/2007 23:45)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Ja, maar het ging er om dat er een melding moest worden weergegeven.. Dus echt een controle of de eerste en laatste karakters spaties waren.. Ik heb het nu anders gedaan, namelijk met javascript. Deze wordt bij onblur uitgevoerd, en krijg je meteen de uiteindelijke naam te zien.

Er wordt, voordat je de website gebruikt, gecontroleerd of je wel javascript aan hebt staan.. aangezien er veel javascript (ajax) gebruikt gaat worden voor dit project.

Toch wordt er op het eind de PHP trim methode toegepast voordat hij daadwerkelijk in het database wordt geplaatst, dus dit topic was zéker de moeite waard. (ook omdat ik weer wat heb geleerd )

Allemaal bedankt voor jullie hulp!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.295s