login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Form ingevuld laten (Opgelost)

Offline mathiasB - 09/11/2007 19:40
Avatar van mathiasBHTML interesse Ik wist niet echt goed hoe ik het moest noemen dus leg ik het even uit:

Als iemand zich wil registreren vult die een formulier in waarin hij/zij een username kiest, paswoord, email en een captcha invult. Nu als één van deze dingen verkeert wordt ingevuld of al bestaat echo ik een zinnetje met daarin de uitleg wat er verkeerd ging en een link om opnieuw te proberen. Als ze op die link klikken is het formulier helaas leeg, kan ik iets doen dat dit ingevuld blijft? Ik dacht eraan met sessies te werken maar dat lijkt me wat te ver gezocht.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline phpfreak - 09/11/2007 19:44
Avatar van phpfreak PHP beginner Hmm als ik dit wil doen, dan zet ik gewoon op de volgende pagina (dus na de submit) het form opnieuw en bij de values van de textvakken zet ik:
<? echo $_POST["textvak1"]; ?>
Offline mathiasB - 09/11/2007 19:45
Avatar van mathiasB HTML interesse Dan blijft het probleem als daar opnieuw iets fout gaat. Dan moet ik oneindig veel pagina's maken. Hij echo't namelijk wel op dezelfde pagina.
Offline phpfreak - 09/11/2007 19:48
Avatar van phpfreak PHP beginner Nee hoor, je doet de action gewoon naar dezelfde pagina, en in het form zet je (ook voor ze iets invulden of submitten) die echo, maar als ze er de eerste keer opkomen is er nog geen POST, dus komt daar niets in, en als ze dan een fout er bij zetten, dan is er wel een POST en dus worden de textvakken wel geechoed
Offline mathiasB - 09/11/2007 19:50 (laatste wijziging 09/11/2007 20:01)
Avatar van mathiasB HTML interesse ow inderdaad, even proberen.

en.. het werkt. Bedankt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s