login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessie naar 30 seconden laten verlopen

Offline wes - 03/11/2007 15:42
Avatar van wesPHP interesse Zoals de titel al zegt: Ik wil een sessie na 30 seconden laten verlopen, maar hoe doe ik dat?

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 03/11/2007 15:47
Avatar van ranco PHP gevorderde Zelf even een timertje bouwen, en sessie haal je met session_destroy weg.

http://nl2.php....estroy.php
Offline Koen - 03/11/2007 15:47
Avatar van Koen PHP expert 1. Werk met cookies.
2. Pas session.cookie_lifetime in je php.ini aan.
Offline avdg - 03/11/2007 16:12
Avatar van avdg PHP gevorderde Tip: Let wel op met de seession.cookie_lifetime php.ini: ze gelden voor alle sessies!
Offline wes - 03/11/2007 18:33
Avatar van wes PHP interesse het is bedoeld voor een gastenboek dat iemand niet steeds op f5 kan drukken, en de server is niet van mezelf.
Offline Koen - 03/11/2007 18:58
Avatar van Koen PHP expert Hmm, dan heb je nog 2 opties:
Die van ranco:
  1. <?php
  2. // dit zet je bij het posten van 'n bericht
  3. $duration = 5*60; // 5 minuten
  4. $_SESSION['antispam'] = time()+$duration;
  5. // controle:
  6. if(!isset($_SESSION['antispam']) && $_SESSION['antispam'] <= time()) {
  7. // verdere verwerking
  8. }

Of hetzelfde, makkelijker, maar met COOKIES die kunnen worden verwijderd..
Offline delta_004 - 03/11/2007 19:16
Avatar van delta_004 Onbekend Je moet gewoon tegelijker tijd een session met time maken;)

En vervolgens voor het posten kijken of de session langer dan 30 seconden geleden is gemaakt is en als dit het geval is kan je ze unsetten
Offline Ibrahim - 03/11/2007 20:25
Avatar van Ibrahim PHP expert of je gebruikt gwn een database tabel...

een veld met datum

als een bezoeker je gastenboek bezoekt, dan controleer je eerst of hij eerder is langsgekomen (of er een record in de db staat met zijn ip bijv). Is hij eerder langsgekomen => de datum controleren of de tijd voorbij is (tijd voorbij? => verwijderen record)
Is hij niet eerder langsgekomen => in de db een record zetten en hem laten w8en
Offline ranco - 03/11/2007 23:24
Avatar van ranco PHP gevorderde Dat is inderdaad een betere optie, de vraag is alleen....heeft hij wel toegang tot een database...

Maargoed, als dit niet zo is moet hij vanuit een file werken.. dan kun je ook ipadressen in een file schrijven  
Offline Koen - 04/11/2007 13:06
Avatar van Koen PHP expert Waarom zoveel moeite doen met bestanden en databases, als het gewoon op zijn eigen manier gaat?
sessies en/of cookies zijn volgens mij nog altijd sneller dan in mysql een record zoeken of een bestand doorzoeken..
Offline Dark_Paul - 04/11/2007 17:07
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Eén probleem met sessies: stel je zet een timeout van 5 minuten om gespam te voorkomen (dan bedoel ik dus geen bots).
Zodra ik mijn browser herstart kan ik weer posten.. Lekker volspammen die hap dus!
Offline Ibrahim - 04/11/2007 17:17
Avatar van Ibrahim PHP expert idd, en met cookies kan ik gwn de cookie verwijderen en hoppa, volspammen die zooi 
Offline webstab - 04/11/2007 17:44
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Maar als je het maar op 10 à 30 seconden zet, dan is het bijna niet de moeite voor uw cookie te verwijderen. Dan wacht je beter 10 seconden.

(Analoog voor browser sluiten)

Ik weet niet wat je doel is, maar ik zou het met cookies doen.
(De helft van de bevolking weet niet eens dat dat bestaat)

Maar als je het echt goed wilt doen, moet je met ip en database werken.
(Al is dat ook niet veilig, want ik klik gewoon op ReConnect en ik het een nieuw ip-adres)
Offline ranco - 04/11/2007 20:09
webstab schreef:
Maar als je het maar op 10 à 30 seconden zet, dan is het bijna niet de moeite voor uw cookie te verwijderen. Dan wacht je beter 10 seconden.

(Analoog voor browser sluiten)

Ik weet niet wat je doel is, maar ik zou het met cookies doen.
(De helft van de bevolking weet niet eens dat dat bestaat)

Maar als je het echt goed wilt doen, moet je met ip en database werken.
(Al is dat ook niet veilig, want ik klik gewoon op ReConnect en ik het een nieuw ip-adres)

Binnen jouw netwerk? Of krijgt je NAT router een nieuw ipadres?

Dat is namelijk (in nederland) bijna statisch. Dus ook dat schiet niet op. Ipadressen opslaan is de veiligste manier
Offline webstab - 04/11/2007 20:18 (laatste wijziging 04/11/2007 20:18)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik woon in België.
Daar ik krijg bij iedere verbinding een nieuw ip-adres.
(Binnen mijn netwerk blijft mijn ip hetzelfde, maar naar buiten verandert het)

Maar dat doet hier niet veel ter zake.

Ip's is mss wel het veiligste, maar niet 100%.

Offline ikkedikke - 04/11/2007 22:53
Avatar van ikkedikke PHP expert Voordat je een nieuwe internetverbinding hebt ben je met de gemiddelde adslmodem ook wel een 20 sec. bezig volgens mij. Je kan misschien beter checken of het bericht niet gelijk is aan het vorige...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s