HTML interesse |
|
Hoi,
Ik heb een scriptje gemaakt voor controle in mijn gastenboek, dit geeft echter een probleem.
ik maak random een 5 letter string aan, die ik in een afbeelding zet.
daarna wil ik die 5 letter string in een session plaatsen, om dan de afbeeling weer te geven in mijn invulformulier, en via de session de string naar die pagina te brengen van mijn invulformulier, zodat ik bij een submit kan controleren of de ingegeven string overeen komt met die wat op het plaatje staat.
het probleem is echter dat mijn session 1 refresh achter loopt, dus als ik mijn formulier laad, krijg ik de eerste keer geen string in mijn session, en de 2de keer krijg ik de string die de eerste keer in mijn afbeelding stond, enz...
hoe kan ik dit probleem oplossen?
ik zet het script van mijn afbeelding hieronder:
<?php
session_start();
header ("Content-type: image/png");
$image = imagecreatefrompng("controle.png");
$char = 0;
$lchar = 0;
$random_text = "";
for($i = 0; $i < 5; $i++) {
while($char == $lchar) {
$char = rand(48, 109);
if($char > 57) $char += 7;
if($char > 90) $char += 6;
}
$random_text .= chr($char);
$lchar = $char;
}
$_SESSION['imgcontrole'] = $random_text;
$color = imagecolorallocate($image, 116, 115, 95);
imagestring($image, 5, 7, 2, $random_text, $color);
imagepng($image);
imagedestroy($image);
?>
<?php header ("Content-type: image/png"); $image = imagecreatefrompng("controle.png"); $char = 0; $lchar = 0; $random_text = ""; for($i = 0; $i < 5; $i++) { while($char == $lchar) { if($char > 57) $char += 7; if($char > 90) $char += 6; } $random_text .= chr($char); $lchar = $char; } $_SESSION['imgcontrole'] = $random_text; $color = imagecolorallocate($image, 116, 115, 95); imagestring($image, 5, 7, 2, $random_text, $color); imagepng($image); imagedestroy($image); ?>
|