PHP expert |
|
Ik heb een functie om te kijken of je bent ingelogd of niet, en die roep ik zo aan:
<?php
if($login->checkLogin($_COOKIE['id'], $_COOKIE['ip'], $_COOKIE['hash']) === true) {
?>
<?php if($login->checkLogin($_COOKIE['id'], $_COOKIE['ip'], $_COOKIE['hash']) === true) { ?>
Dit werkt goed als de cookies bestaan, maar bestaan ze niet dan krijg ik een hoop errors, best logisch. Ik roep een cookie aan die niet bestaat.
Ik zou met isset etc.. kunnen kijken of de cookie al bestaat, maar dat doe ik ook al in de functie zelf. Hoe moet ik dit nou oplossen dan? Dit is de functie zelf (Best simpel, maar ga nog uitbreiden met levels etc.., wil eerst dit goed werkend hebben)
<?php
public function checkLogin($id, $ip, $hash) {
if(isset($id) && isset($ip) && isset($hash) && (strlen($ip) >= 8 && strlen($ip) <= 15 && $ip == $this->ip()) && strlen($hash) == 40) {
return true;
} else {
return false;
}
}
?>
<?php public function checkLogin($id, $ip, $hash) { return true; } else { return false; } } ?>
Kan ik dit op een manier oplossen of gewoon zo laten en bij het opleveren error_reporting(E_ALL) veranderen naar error_reporting(0)?
|