login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Functie. Optionele veld. (Opgelost)

Offline Wouser - 26/10/2007 17:53 (laatste wijziging 26/10/2007 18:02)
Avatar van WouserPHP interesse Hallo,

Ik heb een de volgende functie
  1. changeWarnLevel ($warnLevel, $ip, $username = 'guest', $reason = 'Warning', $banTime = 'week')

nu zijn $username, $reason en $banTime optionele velden. Wanneer je die dus leeg zou laten zou ervoor in de plaats moet komen wat er achter het is-teken staat. Echter wanneer ik nu bv de functie als volgt aanroep

1. changeWarnLevel (100, $ip, ,$reason)

of
  1. changeWarnLevel (100, $ip, NULL,$reason)

Doet hij $username niet setten naar 'guest', bij de eerste krijg ikzelfs een error. Nu is het dus zo dat:
soms $username niet ingevult hoeft te worden...
soms $reason niet ingevult hoeft te worden...
soms $banTime niet ingevult hoeft te worden...

Wanneer ik echter dat optionele veld weglaat. Dus bijvoorbeeld zoals hierboven met $banTime set hij die wel gewoon. Is er een functie of mogelijkheid dat wanneer je als waarde NULL zeg maar of gewoon niets ingeeft dat hij die 'guest' dan pakt zeg maar? Zonder toevlucht te nemen naar bv als eerste regel in de functie
  1. if (empty ($username)) { $username = 'guest'; }

Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 26/10/2007 18:10
Avatar van Stijn PHP expert Wanneer je null invult als parameter zal hij effectief null nemen en niet de default waarde. Je kan beter die parameter $username achter $reason plaatsen dan. Dan kan je je eerste oproep methode gebruiken.
Offline Wouser - 26/10/2007 18:13
Avatar van Wouser PHP interesse Ok, ja kwam ook achter dat dat inderdaad eigenlijk kon omdat $reason wel leeg mag blijven. Maar wat als $reason nauw ook bijvoorbeeld een default waarde heeft zoals nu? Is er dan een oplosmogelijkheid?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.212s