login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

TemplatePower: Lay-out weg? (Opgelost)

Offline ranco - 20/10/2007 16:42 (laatste wijziging 20/10/2007 16:45)
Avatar van rancoPHP gevorderde Even geen code... maar als dit nodig is zal ik dit uiteraad posten...
Ik heb een pagina die is opgebouwd uit HTML. Tabellen en divs. Daarnaast maak ik gebruik van een externe stylesheet.

Nu werkt alles prima als ik gewoon de html file open. Nu zet ik alles om naar Templatepower (lees: index.html wordt gerenamed naar index.tpl) en ik maak een index.php aan met de volgende inhoud:

1. <?php
  2. include("class.TemplatePower.inc.php");
  3.  
  4. $tpl = new TemplatePower("Templates\Black\main.tpl");
  5.  
  6. $tpl->prepare();
  7.  
  8. $tpl->printToScreen();
  9. ?>

Met andere websites werkt dit perfect. Maar ik krijg bij deze pagina een witte pagina. Ga ik de broncode bekijken, dan zie ik de htmlcode gewoon beschreven staan.

Is dit misschien een bekend probleem bij iemand?

Edit: Volgens mij laat hij gewoon de plaatjes niet zien. heb in mijn bodytag een background gebruikt... ook deze laat zich niet zien.
Dus het probleem zit hem waarschijnlijk niet in de stylesheet.. maar in het laten zien van de plaatjes.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 20/10/2007 16:45 (laatste wijziging 20/10/2007 16:46)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde EDIT: Oh slim van mij.

Nouja, even kijken of de relatieve locaties van de plaatjes nog kloppen. Als je firefox hebt even bij Page Info > Media kijken of daar wat tussen staat (ook al zijn die plaatjes leeg).

Waarschijnlijk roep je de plaatjes vanaf een relatieve locatie aan, maar klopt die niet meer omdat de tpl file ergens anders staat.
Offline Stijn - 20/10/2007 16:45
  1. $tpl = new TemplatePower("Templates/Black/main.tpl");

ipv printToScreen() kan je ook eens
  1. echo $tpl->getOutputContent();

gebruiken.
Offline ranco - 20/10/2007 16:51 (laatste wijziging 20/10/2007 16:54)
timmie_loots schreef:
EDIT: Oh slim van mij.

Nouja, even kijken of de relatieve locaties van de plaatjes nog kloppen. Als je firefox hebt even bij Page Info > Media kijken of daar wat tussen staat (ook al zijn die plaatjes leeg).

Waarschijnlijk roep je de plaatjes vanaf een relatieve locatie aan, maar klopt die niet meer omdat de tpl file ergens anders staat.

Heb gekeken, weet alleen niet wat er normaal dient te staan....

De oplossing van stijn werkt helaas niet. Geeft ook geen output.

Het zit hem dus wel ergens in de plaatjes  
Offline Stijn - 20/10/2007 16:55
Avatar van Stijn PHP expert Hij wil zeggen dat het path niet klopt. Je moet die eens controleren. Als je rechtsklikt ergens op je pagina moet je 'Achtergrondafbeelding bekijken' kunnen aanklikken.
Offline ranco - 20/10/2007 16:58 (laatste wijziging 20/10/2007 17:02)
Avatar van ranco PHP gevorderde Edit:

Probleem opgelost!
Templatepower werkt vanuit zijn eigen .php directory. Dit wil zeggen, heb je een onderliggende layout map. Dan moet je hierna verwijzen. Deze verwijzing had ik dus niet. Waardoor hij naar bestanden in dezelfde map zocht als mijn index.php. En daar stonden ze natuurlijk niet.

Oftewel, verwijs ze vanuit de .php map naar je layout map toe.
Bedankt voor de hulp!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.249s