login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ZF plugin

Offline ThAlmighty - 19/10/2007 18:06
Avatar van ThAlmightyHTML beginner Ik en nou bezig met een mooi zend framework basisje aan het op te zetten. Nu loop ik tegen dit probleem: Ik gebruik Smarty als TemplateEngine en automatiseer dit gebruik een beetje door in de Controller class gebruik te maken van init() en postDispatch(). Nu wil ik hier graag een plugin van gaan maken. Alleen ik krijg het niet voor elkaar een plugin variables in de controller class te beinvloeden.

Kort samengevat: Hoe kan ik vanuit en plugin, variabelen aanpassen die in de controller class zitten?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 19/10/2007 19:01 (laatste wijziging 19/10/2007 19:01)
Avatar van Ibrahim PHP expert je zou je plugin class de normale Zend controller class kunnen laten extenden en dan in je eigen controller ipv Zend_Controller_Action jou plugin laten extenden

kort gezegd: plugin word de child van de standaard controller class van Zend en je eigen controller word de child van je plugin

of bedoel je dat niet ?
Offline Stijn - 19/10/2007 19:55 (laatste wijziging 19/10/2007 19:56)
Avatar van Stijn PHP expert Zet Smarty in de map ./library/ en maak een nieuw bestand aan in ./library die je MyActionController.php heet. Daarin komt code die wat op het volgende gelijkt:

1. class My_Action_Controller extends Zend_Controller_Action
  2. {
  3.  
  4. public function initSmarty( $options = array( ... ) ) // initialiseer smarty
  5. {
  6. $this->_setSmartyOptions( $options );
  7. $this->view = new Smarty();
  8. }
  9.  
  10. //schrijf nog andere methoden om smarty te configureren
  11.  
  12. }

Nu kan je iedere controller extenden met My_Controller_Action (je moet die wel eerst inladen). Nu kan je met $this->view werken in je class als je wilt. $this->view is dan een instantie van Smarty en niet van Zend_View.

Als je errors krijgt, niet bang zijn.

[edit]

Doe eens wat aan je taal.
Offline ThAlmighty - 19/10/2007 20:05
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Bedankt beide.

@stijn1989
PM even wat er mis is met mijn taalgebruik?
Offline Stijn - 19/10/2007 20:10
Citaat:
Ik en nou bezig

En verbind twee zinnen met elkaar of is een onderdeel van een opsomming.

En wat verkeerde woordkeuze. Plugins in ZF?
Offline DMM - 19/10/2007 20:44 (laatste wijziging 19/10/2007 20:44)
stijn1989 schreef:
"En" verbind

Taalfout! Het is: het woord "en" verbindt...  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s