login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

E-mail met Upload

Offline Download - 16/10/2007 11:49 (laatste wijziging 16/10/2007 12:05)
Avatar van DownloadNieuw lid Hi!
Zucht, Ik heb gisteren avond heel Google afgezocht naar een werkende code die de mogelykheid heeft om een foto upteloaden(eender wie) en die dat vervolgens doorstuurt naar myn E-mail adres. Het enige wat ik vindt/vond was zoon form op andere sites, enkel een contact page code en enkel upload codes.. -.- Als laaste hoop, hoop ik dus dat iemand van jullie me hier mee kan helpe  

Alvast bedankt,
Download

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mad_Mike - 16/10/2007 11:55
Avatar van Mad_Mike PHP beginner zoek een upload script hier in de script database.... en zoek een email script met bijlage. Zoek de link tussen deze twee scripts en je bent klaar 
Offline marten - 16/10/2007 11:56
Avatar van marten Beheerder Je moet kijken naar een email versturen met attachements. De class phpMailer heeft dit standaard. Misschien kan je daar iets mee doen?
Offline Rens - 16/10/2007 12:00

Crew algemeen
Je zou eventueel het bestand kunnen laten uploaden, en dan de link naar het bestand doorsturen naar je email?
Offline Download - 16/10/2007 12:00 (laatste wijziging 16/10/2007 12:02)
Avatar van Download Nieuw lid @Mad_Mike helaas kan ik de link niet echt leggen tussen de 2 script omdat men kennis niet al te groot is.

@Marten, Ik heb PhpM@iler geprobeerd maar helaas, deze werkte niet.

@Rens, Ja zoiets toch.. Maar ik zou niet weten hoe 
Anders had ik trouwens jullie hulp niet gevraagd 
Offline Rens - 16/10/2007 12:10

Crew algemeen
http://www.site..._bestanden
Dat is een tutorial om bestanden te uploaden.

Het enige wat je dan nog moet doen, is onthouden waar je het bestand neer zet en het pad doorsturen met email.

http://www.site...il-functie
Dat is een tutorial om emails te sturen.

Nu zijn je grootste problemen opgelost, aangezien het pad bewaren in een variabele kan...
Moet wel lukken lijkt me...? 
Offline Download - 16/10/2007 12:19
Avatar van Download Nieuw lid Ik zal dit zeker eens bekyken en proberen wat ik kan, maar ik vrees ervoor dat dit my zal lukken omdat helaas men kennis niet al te groot is en, en hierby bedoel ik ook dat het echt "nada" is. Maar goed, I'll try.. en thx dan, Maar moest ik het trouwens kennen had ik dit ook al lang gedaan en geen hele avond gezocht naar een bestaande code -.-
Offline Mad_Mike - 16/10/2007 12:21
Avatar van Mad_Mike PHP beginner De link die ik bedoel wordt door Rens al verteld.

Stappen:
- Laat het bestand uploaden (standaard upload script)
- Onthoud lokatie waar het bestand (tijdelijk) opgeslagen is
- Genereer een email met bijlage (lokatie van tijdelijk bestand)

Hiervoor zijn tal van standaard scripts te vinden. Even zoeken en ermee spelen. Kant en klaar heb ik niet voor je en zal ook niet echt leerzaam zijn
Offline Download - 16/10/2007 12:40
Avatar van Download Nieuw lid Uiteraard weet ik ook dat je die link bedoeld Mad_Mike maar zoals ik al zei ik heb hier niet veel kennis van. Ik probeer toch de link te zoeken hoe ik het laat mailen. Maar goed werkt voorlopig nog niet echt..
Offline Mad_Mike - 16/10/2007 12:47
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Dan zou ik toch nog maar eens kijken naar http://phpmailer.sourceforge.net/

want dit lijkt me toch echt niet zo heel moeilijk??
  1. require("mail.inc.php");
  2.  
  3. // Instantiate your new class
  4. $mail = new MyMailer;
  5.  
  6. // Now you only need to add the necessary stuff
  7. $mail->AddAddress("josh@site.com", "Josh Adams");
  8. $mail->Subject = "Here is the subject";
  9. $mail->Body = "This is the message body";
  10. $mail->AddAttachment("c:/temp/11-10-00.zip", "new_name.zip"); // optional name
  11.  
  12. if(!$mail->Send())
  13. {
  14. echo "There was an error sending the message";
  15. }
  16.  
  17. echo "Message was sent successfully";
Offline zointer - 16/10/2007 13:03 (laatste wijziging 16/10/2007 13:11)
Avatar van zointer HTML gevorderde Dit zal het script zijn dat je wil: PHP Email Attachment Script
En deze Form to email with attachment

Met google gevonden.

En ieder script die je wil en dan nog eens gratis zal nooit naar jouw wensen zijn en zal je dan nog steeds moeten aan passen 

Tip : Als je iets zoek doe het dan in het engels
Offline Download - 16/10/2007 15:36
Avatar van Download Nieuw lid @ Rens Ik heb het dus geprobeerd en nog wat meer gezocht want die Mailer hoe het daar staat zou naar myn weten me niet kunnen helpen om naar my te mailen maar enkel van en naar. Dus hebk dat wat proberen oplossen maar tevergeefs. Weg er mee.

@Zointer, Ik heb ze beide gepobeert en by de eerste kreeg ik al een error, en net zoals by de 2de kreeg ik een error en dat was omdat E-maul subject steeds leeg was terwyl er best wel wat in stond, En dat kreeg ik ook niet echt opgelost.

Jammer, weer 3uur niks deftig kunnen doen lol , Toch bedankt voor de enige moeiten !
Offline zointer - 16/10/2007 16:04 (laatste wijziging 16/10/2007 16:12)
Avatar van zointer HTML gevorderde
Download schreef:
@ Rens Ik heb het dus geprobeerd en nog wat meer gezocht want die Mailer hoe het daar staat zou naar myn weten me niet kunnen helpen om naar my te mailen maar enkel van en naar. Dus hebk dat wat proberen oplossen maar tevergeefs. Weg er mee.

@Zointer, Ik heb ze beide gepobeert en by de eerste kreeg ik al een error, en net zoals by de 2de kreeg ik een error en dat was omdat E-maul subject steeds leeg was terwyl er best wel wat in stond, En dat kreeg ik ook niet echt opgelost.

Jammer, weer 3uur niks deftig kunnen doen lol , Toch bedankt voor de enige moeiten !

En hiermee moeten wij je verder helpen 

Maar het tweede werkt perfect ik heb deze op mijn server geplaatst

Je kan een mail sturen met een bijlage naar wie je wil

En hier enkel naar mij

[edit: hiermee is er dan 15min van mijn tijd verspild]
Offline Download - 16/10/2007 20:15
Avatar van Download Nieuw lid Ok, Dus werkt by jou wel, maar zoals ik al zei het werkt niet by my, ik kryg een error. 
Offline zointer - 16/10/2007 23:29
Avatar van zointer HTML gevorderde
Download schreef:
Ok, Dus werkt by jou wel, maar zoals ik al zei het werkt niet by my, ik kryg een error. 

En wat voor error krijg je precies (copy&past hier)

Wat heb je veranderd aan het script:?:

Geef link van jou eens, kunnen dan eens testen ivm het zo gezegde lege veld.
Download schreef:
kreeg ik een error en dat was omdat E-maul subject steeds leeg was terwyl er best wel wat in stond,

[Off: vanwaar ben jij oorspronkelijk(land) waarom zal je dan zeggen.]
Offline Download - 17/10/2007 14:07
Avatar van Download Nieuw lid Ik ben een Belg.
En je mag het best zelf zien:
http://www.team-suckage.be/formmail_att/

En de error:
ERROR: Your email Subject is blank
Offline zointer - 17/10/2007 14:27 (laatste wijziging 17/10/2007 14:30)
Avatar van zointer HTML gevorderde wat heb je in mail_module.php aangepast.
Het daar ook een paar wijzigingen gedaan en heb nu juist dezelfde probleem.

Download schreef:
Ik ben een Belg.

Dit is de reden, ik dacht dat jij Engelstalig was, je typt y ipv ij.
Download schreef:
Ik zal dit zeker eens bekyken en proberen wat ik kan, maar ik vrees ervoor dat dit my zal lukken omdat helaas men kennis niet al te groot is en, en hierby bedoel[...]
Offline Download - 17/10/2007 14:32
Avatar van Download Nieuw lid weet ik, Is een slechte gewoonte geworden sinds ik dat gebruikte op MSN. om van ij, y te maken. En ik leer het eigelyk moelyk af 
Voila heb hier weer 2x y getypt -.-

Anyways, Ik heb nix aangepast, het enige wat ik nu aanpas is in config.php en dat is het stukje $my_email="my_email@my_server.com"; dat ik verander naar men eigen e-mail meer niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s