login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Quote in php

Offline tomate - 10/10/2007 16:31
Avatar van tomateLid Ik heb een beetje zitten zoeken op internet. Ik wil nl in mijn forum een quote knop inbouwen.

Op internet staat het allemaal uitgelegd in javascript. Kun je dat ook maken in PHP? 

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mad_Mike - 10/10/2007 16:34
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Waarom zou je dat in PHP willen hebben? Dan moet je de hele pagina weer opnieuw laden. Dmv javascript is het veel gemakkelijker (vandaar dat je dat ook eigenlijk alleen maar tegen komt) Dus ik zou zeggen... gebruik javascript
Offline tomate - 10/10/2007 16:40
Avatar van tomate Lid kan geen javascript 
Offline Mad_Mike - 10/10/2007 16:43
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Aangezien er zoveel voorbeelden online te vinden zijn er hier ook op de website zal je daarvan toch best iets werkends kunnen maken. Anders zou je het moeten oplossen dmv php, maar dat is echt niet netjes!
Offline Dark_Paul - 10/10/2007 16:47
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Je kan dit niet doen zonder Javascript te gebruiken.
Maak gewoon een tekstveld onderaan (net als hier op Sima). Bij het klikken op de quote-knop plak je de inhoud van dat bericht in het tekstvak. Nadeel is dat je dan geen UBB hebt in de quote.
Wat je ook kan doen, is bij het klikken naar een nieuwe pagina gaan, met daarop het tekstvak voor je bericht. Je geeft een berichtid mee in de url. Op die 'reactiepagina' haal je het bericht op (ongeparsed dus), stop je in het tekstvak. Bij het plaatsen van de reactie wordt de UBB in de quote dus ook geparsed.
Offline tomate - 10/10/2007 16:47
Avatar van tomate Lid zal eens zoeken
Offline ikki007 - 10/10/2007 17:25
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Dark_Paul schreef:
Je kan dit niet doen zonder Javascript te gebruiken.

Zeker wel, alleen misschien een beetje omweg.
Offline Dark_Paul - 10/10/2007 19:26
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Noem eens een manier om dit niet via Javascript te doen..
Ik zat te denken om van de quote-knop een submitbutton van een form te maken, zodra je dan op de knop klikt wordt er een form gesubmit, maar je moet op de een of andere manier de waarde van het bericht dan in een veld in dat formulier krijgen.

Nu ik er over nadenk, je zou dan de inhoud van het bericht in een hidden textarea kunnen zetten. Maar dan heb je geen ubb in de quote.
Je kan ook bovenstaande doen en dan ipv. een hidden textarea een hidden textfield maken met het id van het bericht, dan kan je weer de ubb parsen in de quote.
Offline tomate - 13/10/2007 10:58
Avatar van tomate Lid 'kzal het maar zonder doen, kan toch geen js.
En in php is het toch een omweg zo te horen
Offline kenzo - 13/10/2007 11:06
Avatar van kenzo PHP beginner volgens mij als ik hier op quote klik vernieuwd de pagina ook, dus waarom zou je het niet met php kunnen maken?

misschien inderdaat een omweg maar is toch niet zo heel erg? kan altijd later nog met javascript?
Offline marten - 13/10/2007 11:09
Avatar van marten Beheerder desnoods php combineren met AJAX om de refresh weg te werken.
Offline ikki007 - 13/10/2007 11:40

PHP ver gevorderde
Dark_Paul schreef:
Noem eens een manier om dit niet via Javascript te doen..
Ik zat te denken om van de quote-knop een submitbutton van een form te maken, zodra je dan op de knop klikt wordt er een form gesubmit, maar je moet op de een of andere manier de waarde van het bericht dan in een veld in dat formulier krijgen.

Nu ik er over nadenk, je zou dan de inhoud van het bericht in een hidden textarea kunnen zetten. Maar dan heb je geen ubb in de quote.
Je kan ook bovenstaande doen en dan ipv. een hidden textarea een hidden textfield maken met het id van het bericht, dan kan je weer de ubb parsen in de quote.

Alle berichten een unieke ID geven.
Dan bij elk bericht een knopje reactie.php?quote=x, waar x de unieke ID is.

Dan ophalen en uitlezen in je WYSIWYG/textarea  
Offline tomate - 13/10/2007 12:34
Avatar van tomate Lid nu geeft hij dit als fout:
Er is iets fout in de gebruikte syntax bij '' in regel 1

code: http://www.plaatscode.be/3623/
Offline CDNC - 13/10/2007 12:42
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde en die 10 regels staan mss wel 20 fouten...
Offline ikki007 - 13/10/2007 12:52

PHP ver gevorderde
tomate schreef:
nu geeft hij dit als fout:
Er is iets fout in de gebruikte syntax bij '' in regel 1

code: http://www.plaatscode.be/3623/

No syntax errors detected
Offline tomate - 13/10/2007 12:57 (laatste wijziging 13/10/2007 18:03)
ikki007 schreef:
[..quote..]

No syntax errors detected

aan wat zou het dan wel kunnen liggen?

Nu geeft hij deze fout:
Er is iets fout in de gebruikte syntax bij ' naam='1', datum=NOW(), bericht=' (quote=1) geen (/quote) yrttryrty' in regel 1

ronde haakjes zijn vierkante haakjes
Offline ikki007 - 14/10/2007 11:56 (laatste wijziging 14/10/2007 11:58)

PHP ver gevorderde
Neem aan dat dat over regel 39 gaat? (Ik nam aan dat $forumid en $_SESSION['user_id'] integers waren)

1. $time = NOW();
  2.  
  3. $query = "INSERT INTO forumreplys SET forumid = ".$forumid.", naam = ".$_SESSION['user_id'].", datum = ".$time.", bericht = '".$bericht."', cat = '".$cat."'";

Probeer dat is
Offline vinTage - 14/10/2007 12:21 (laatste wijziging 14/10/2007 12:22)
Avatar van vinTage Nieuw lid Fuck mantis links in quotes nog steeds fout
http://www.sitemasters.be/forum/1/24881/2#id169433

klein beetje meer omtopic, doe iets aan je beveiliging je ragt overal gewoon rechtstreeks de get variabelen je db in.

$cat = $_GET['cat'];
$quote = $_GET['quote'];

site.be?quote=;DROPTABLE users
Zo simpel werkt het niet, maar je snapt het wel neem ik aan 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.22s