Ik heb een ramp !
Ik zit nu met het probleem..
Dat die php files (de code zelf)..
Gecodeerd zijn
In allemaal leters en cijfers (md5 ?)
Nu ik moet er aanpassingen in verichten ..
Maar kan ik deze hercoden of zit ik met het probleem dat dat onmogelijk is ?
EDIT: Het is met zend gedaan denk ik ..
Omdat ik een file zend protected zie, maar die is ook gecodeerd..
Maar goed, zijn er oplossingen voor deze bullshit ?
brute forcen??
kan zeer lang duren
maar md5 is niet terug te draaien,
tenminste als het klopt wat overal op internet staat:P
alleen forceren schijnt nog iets te helpen...
brute forcen dus...
Als hij ge-md5'ed is, hou zou de server de code dan kunnen lezen? Ik vermoed dat het echter een andere encriptie is, waarbij er ergens in u files gedecrypt moet worden.
Scriptje proberen downloaden en aanpassen dus? Zend heeft zijn eigen encryptie systeem voor mensen die php scripts willen downloaden en aanpassen naar hun eigen eisen. Jammer voor jou, proficiat voor Zend
Het terugdraaien van een zend codering is niet mogelijk. Er bestaan wel wat methodes die ergens op het internet rond struinen. Maar deze decoderen misschien maar 10% van je php file. De rest blijft troep.
Zend heeft dus gedaan wat ze moesten doen het php beveiligd tegen mensen die er niet in horen. Degene die zend erover heen heeft gehaald wou blijkbaar niet dat jij er aanzat.
Als jij een script koopt dan zou ik maar om een fatsoenlijke source vragen, lijkt me logisch dat je daar recht op hebt (als het script tenminste speciaal voor jouw alleen is gemaakt.
ik heb het script gekocht, voor 300€ , maar zijn meer mensen die het gebruiken ..
Maar wat is dat nu voor zever deze te encoden met zend
Nu sta ik hier, en geen spoor meer van die kerel
Als je een script koopt wat niet speciaal voor jouw is gemaakt, dan is dat toch ook een beetje logisch?
Microsoft geeft zn source toch ook niet als je vista koopt ?
Ik weet niet precies hoe die Zend encoder werkt, maar waarschijnlijk als je het al gedecodeert krijgt houdt je geen nette code meer over.
Want waarom zou Zend commentaar en witruimte laten staan als ze verwachten dat toch niemand de originele source meer terugkrijgt? Misschien geven ze zelfs de functies en variabelen afkortingen om zo ruimte te besparen...
Als jij hebt betaald voor een script dat je zelf mag aanpassen lijkt het mij echt dat je de originele source krijgt... Eventueel zouden ze dan in de licentie erbij kunnen zetten dat je hem niet door mag verkopen oid.
Ligt aan de licentie waaronder je het gekocht hebt. Maar theoretisch gezien is niemand die je kan controleren. Tenzij er ergens een backdoor in gecodeerd zit.
Zoals je zegt levert hij een product wat werkt. En zolang hij daaraan voldoet heb jij geen poot om op te staan. Programmeren valt namelijk onder de wet auteursrecht. Lees meer. Ik vindt het knap vervelend voor je maar je hebt gewoon een miskoop gedaan.
Hoelang geleden heb je hem gekocht en hoe? Als het namelijk een webwinkel idee is heb je het recht om een product binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden te retouren. Je krijgt dan het volledige bedrag terug. Ik dacht dat dit de colportage wet was maar met google krijg ik niet de gewenste resultaten.
Jah het is een criminals version hé..
Maar jah, ach kom we hebben bijgeleerd dus..
En ik ga dus zelf eentje gebruiken een standaard, en hier mijn zelf gemaakte scriptjes aan toevoegen..
En jah deze ga ik ook met ZendGuard encoden in Zend
Dan ben ik eens de man achter de misserie
Eigenlijk puur uit interesse:
print eens wat er geëvalueerd wordt? Kvraag me af of er dan een deel (de gehele file?) zichtbaar wordt. Probleem is wel ook als je filenames gaat verneuken dat je helemaal wanorde creëert, wat wel de bedoeling is vh programma.
Dit is die pagina... Als ik zo lelijk programmer dan zou ik het ook coderen :S
Het lijkt btw op het bekende criminals script wat je overal gratis kan downloaden.
Conclusie: Je bent genaait ==> geld terug eisen...