Onbekend |
|
Hallo ik heb de volgede script van de tutorial gehaald:
<?php
# eerst een nieuwe pdf beginnen (de code althans)
$file = pdf_new();
# Aangeven hoe het bestand heet en waar het staat (ps. de mappen moeten wel bestaan)
pdf_open_file($file, "bestand.pdf");
# Aangeven hoe groot de pagina moet zijn. (ik gebruik A4)
pdf_begin_page($file, 595, 842);
# de kleur van de lijnen instellen (nu zwart)
pdf_setcolor($file, "stroke", "rgb", 0, 0, 0);
# aangeven welke logo is wil hebben
$image = pdf_open_image_file($file, "gif", "logo.gif");
# aangeven waar die komt te staan.
pdf_place_image($file, $image, 0, 710, 1);
# een lijn maken
pdf_moveto($file, 0, 700); // begin coordinaten
pdf_lineto($file, 595, 700); // eind coordinaten
pdf_stroke($file); // lijn uitspugen en op het beeld plakken
# een tweede lijn maken
pdf_moveto($file, 0, 650); // begin coordinaten
pdf_lineto($file, 595, 650); // eind coordinaten
pdf_stroke($file); // lijn uitspugen en op het beeld plakken
# aangeven welke font je gaat gebruiken
pdf_set_font($file, "Verdana", 10, "host");
# Mijn adresgegevens neerzetten
pdf_show_xy($file, "Wijnand de Ridder",20, 690);
pdf_show_xy($file, "De Laan 12",20, 678);
pdf_show_xy($file, "1234 AB Ermelo",20, 666);
pdf_show_xy($file, "Tel: 0341 - 12 34 56",20, 654);
# alinea's aanmaken
pdf_continue_text($file, "");
pdf_set_parameter($file, "underline", "true");
pdf_continue_text($file, "Alinea 1:");
pdf_set_parameter($file, "underline", "false");
pdf_continue_text($file, "De tekst van alinea 1");
pdf_continue_text($file, "Alinea 2:");
pdf_continue_text($file, "De tekst van alinea 2");
# datum even rechts onderaan weergeven (met een streep eronder)
$date = date("d-m-Y");
pdf_show_boxed($file,"Datum: ".$date."",575,65,0,0,"right");
# pagina einde
pdf_end_page($file);
# pagina opslaan en sluiten
pdf_close($file);
?>
<?php # eerst een nieuwe pdf beginnen (de code althans) $file = pdf_new(); # Aangeven hoe het bestand heet en waar het staat (ps. de mappen moeten wel bestaan) pdf_open_file($file, "bestand.pdf"); # Aangeven hoe groot de pagina moet zijn. (ik gebruik A4) pdf_begin_page($file, 595, 842); # de kleur van de lijnen instellen (nu zwart) pdf_setcolor($file, "stroke", "rgb", 0, 0, 0); # aangeven welke logo is wil hebben $image = pdf_open_image_file($file, "gif", "logo.gif"); # aangeven waar die komt te staan. pdf_place_image($file, $image, 0, 710, 1); # een lijn maken pdf_moveto($file, 0, 700); // begin coordinaten pdf_lineto($file, 595, 700); // eind coordinaten pdf_stroke($file); // lijn uitspugen en op het beeld plakken # een tweede lijn maken pdf_moveto($file, 0, 650); // begin coordinaten pdf_lineto($file, 595, 650); // eind coordinaten pdf_stroke($file); // lijn uitspugen en op het beeld plakken # aangeven welke font je gaat gebruiken pdf_set_font($file, "Verdana", 10, "host"); # Mijn adresgegevens neerzetten pdf_show_xy($file, "Wijnand de Ridder",20, 690); pdf_show_xy($file, "De Laan 12",20, 678); pdf_show_xy($file, "1234 AB Ermelo",20, 666); pdf_show_xy($file, "Tel: 0341 - 12 34 56",20, 654); # alinea's aanmaken pdf_continue_text($file, ""); pdf_continue_text($file, ""); pdf_set_parameter($file, "underline", "true"); pdf_continue_text($file, "Alinea 1:"); pdf_set_parameter($file, "underline", "false"); pdf_continue_text($file, "De tekst van alinea 1"); pdf_continue_text($file, ""); pdf_continue_text($file, ""); pdf_set_parameter($file, "underline", "true"); pdf_continue_text($file, "Alinea 2:"); pdf_set_parameter($file, "underline", "false"); pdf_continue_text($file, "De tekst van alinea 2"); # datum even rechts onderaan weergeven (met een streep eronder) pdf_set_parameter($file, "underline", "true"); pdf_show_boxed($file,"Datum: ".$date."",575,65,0,0,"right"); pdf_set_parameter($file, "underline", "false"); # pagina einde pdf_end_page($file); # pagina opslaan en sluiten pdf_close($file); ?>
maar nu krijg ik een lege pagina ook heb ik: extension=php_pdf.dll
in mijn php.ini file gezet maar dan veranderd er niks Ik heb het script al een paar keer doorgenomen maar ik vind niks
Citaat: TBSites Edit:
Als ik bestand.pdf open krijg ik ook niksÂ
|