login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Upload transfer balk

Offline Koen - 05/10/2007 16:43
Ik moet als opdracht een upload systeem maken, uplaoden geen probleem enzo, maar omdat het met gróte bestandsgrootten werkt, moet ik er ook een reële transfer balk bij maken en die ook weergeeft hoeveel bytes van de zoveel er zijn verzonden.
Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Koen

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline svm - 05/10/2007 20:15
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ik heb er niet echt ervaring mee, maar ik weet wel dat je dit via AJAX zult gaan doen: hiermee kun je zonder te verversen een php bestand aan het werk zetten.
Laat bijvoorbeeld tijdens het uploaden controleren hoe groot het bestand nu is, hoegroot het moet zijn weet php zelf wel.

Mocht je uploaden met flash (vast niet), maar dan is daar lijkt me wel een functie voor in AS.
Offline Koen - 05/10/2007 20:22
Avatar van Koen PHP expert Geen probleem ivm die dubbelpost,
dus
$_FILES['bestand']['size'] voor de reële grootte,
en PHP.net: filesize voor de bestandsgrootte..
Met ajax heb ik weinig ervaring, daar kom ik dan wel achter..
Of kan iemand een klein scriptje scripten om een pagina om de halve second te verversen(met ajax dus)?
Offline vinTage - 05/10/2007 22:02
Avatar van vinTage Nieuw lid uploaden met progress balk

sidenote: in mn tutorial staat een en ander over het checken van mimetypes via flash, dit schijnt voor een pc anders te zijn dan voor een mac (en mss ook wel linux), aangezien ik geen mac heb kan ik hier geen fatsoenlijke uitleg bij geven 
Offline Jero3n - 06/10/2007 09:11
Avatar van Jero3n PHP interesse @vintage: Volgens mij wil hij het niet met flash doen 
@sliphead: Je kan toch ook gewoon een loop maken met een tussentijd van een halve seconde?
Offline Koen - 10/10/2007 14:32
Avatar van Koen PHP expert Dus, ik maak een functie in javascript/ajax, waarin ik de geüploade en de werkelijke grootte definieer, mbv filesize() en $_FILES['bestand']['size'].
Hoe zorg ik ervoor dat tijdens het refreshen van deze functie de PHP ook gerefreshd wordt?
Als het anders kan, mag dat ook 

( Met flash wil ik liever niet werken, tenzij het niet anders kan  )
Offline marten - 10/10/2007 15:09
Avatar van marten Beheerder http://www.scri...ar-met-php

Misschien heb je daar iets aan.
Offline svm - 10/10/2007 19:35 (laatste wijziging 10/10/2007 19:37)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ik heb het nu even druk, maar morgen zal ik als ik er aan denk tijdens informatica een controle scriptje in AJAX icm PHP voor je schrijven.

Edit:
Als die link van Marten je probleem al heeft opgelost, laat dit dan wel even weten aub, anders ben ik voor niks bezig .
Offline vinTage - 10/10/2007 19:50
Avatar van vinTage Nieuw lid Mag ik weten wat er mis is aan het uploaden dmv flash ?
Zolang je je backend controle met php doet is het even safe als gewoon via een php uploadscript, dus nu ben ik nog even benieuwd naar het nadeel.

ps, geen smoesjes dat niet iedereen flash heeft, want diegene die geen flash hebben, hebben hoogst waarschijnlijk ook javascript uitgeschakeld.
Offline Koen - 10/10/2007 20:21
Avatar van Koen PHP expert Omdat de opdrachtgever dat niet wil? ;o
Ik zal de link van Marten morgen testen, ik heb de link al aan de host gegeven naar die lib, maar dies beetje sloom dus.. 
Bedankt voor de reacties..
Offline vinTage - 10/10/2007 20:56
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan zeg je tegen je opdrachtgever:
"Ik kan dat maken in flash in notime, dus goedkoper (en gebruikt gewoon het voorbeeld uit mn tut)"

OF

Je past je prijs aan (x tig) want 5 dagen later heb je nog niks en nog steeds zoekende.

Dan ben ik nog benieuwd naar de motivatie van die opdrachtgever dat hij het niet in flash wil....want als je zegt
"Met flash wil ik liever niet werken, tenzij het niet anders kan " wil in mijn ogen zoveel zeggen als " het is dus ook goed en al helemaal omdat je al een kleine week klaar kon zijn..."
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s