login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SESSION in frame (Opgelost)

Offline XeriuM - 04/10/2007 13:39 (laatste wijziging 04/10/2007 13:40)

Ik zal eerst even de situatie schetsen om enige duidelijkheid te krijgen.

Ik maak gebruik van een pagina op serve r1. Deze pagina bestaat uit een index.php waarin 2 frames geladen worden. Één frame is onzichtbaar en het andere frame is een index pagina op server 2.

Wanneer ik gebruik wil maken van sessions op de pagina's van server 2 werken deze niet omdat ik via het frame werk (heb ik het idee).

Weet iemand een oplossing (wil namelijk boven in de url balk de url van de pagina van server 1 behouden).

XeriuM  

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 04/10/2007 13:46

Crew algemeen
Dit zal niet gaan lukken aangezien je dan je sessies op 2 servers gaat gebruiken.
Je kunt maar per domein gebruik maken van een sessie.
Dus het is niet zo dat je hier op Sitemasters inlogd, en vervolgens ook op gmail o.i.d. bent ingelogd...
Offline XeriuM - 04/10/2007 13:58
Rens schreef:
Dit zal niet gaan lukken aangezien je dan je sessies op 2 servers gaat gebruiken.
Je kunt maar per domein gebruik maken van een sessie.
Dus het is niet zo dat je hier op Sitemasters inlogd, en vervolgens ook op gmail o.i.d. bent ingelogd...

Ik wil dan ook niet de sessions overhalen naar server 1. Het lijkt erop dat door de frames de sessions voor server 2 ook niet meer correct werken.
Offline HOND_NL - 04/10/2007 14:15
Avatar van HOND_NL Nieuw lid Volgens mij is er een beveiligings conflict met frames en sessions..
Is ook niet voor niks , anders zou natuurlijk elke idioot een onzichtbare iframe kunnen maken waarmee je inlogt in bv de gebruikers email account en via curl alles mee zou kunnen pikken.

waarom hevel je niet je domein naar server 2 ?
Offline XeriuM - 04/10/2007 16:00
HOND_NL schreef:
Volgens mij is er een beveiligings conflict met frames en sessions..
Is ook niet voor niks , anders zou natuurlijk elke idioot een onzichtbare iframe kunnen maken waarmee je inlogt in bv de gebruikers email account en via curl alles mee zou kunnen pikken.

waarom hevel je niet je domein naar server 2 ?

One.com is daar totáál niet toe bereidt...
Offline HOND_NL - 04/10/2007 16:04
Avatar van HOND_NL Nieuw lid Een omslachtige manier die zou kunnen werken ;

Maak alles sessies op de mainserver ( van je URL)
paas ze door naar je iframe/frame met $_GET..
wil je op server 2 nieuwe sessies maken , dan geef je dat door in de main URL ook met $_get en maak je op server 1 nieuwe sessies..

met mod_rewrite kan je dan zorgen dat je MAIN URL niet te vuil word.
Offline XeriuM - 04/10/2007 16:28
HOND_NL schreef:
Een omslachtige manier die zou kunnen werken ;

Maak alles sessies op de mainserver ( van je URL)
paas ze door naar je iframe/frame met $_GET..
wil je op server 2 nieuwe sessies maken , dan geef je dat door in de main URL ook met $_get en maak je op server 1 nieuwe sessies..

met mod_rewrite kan je dan zorgen dat je MAIN URL niet te vuil word.

Ik hoef überhaupt de sessies niet door te geven van server 1 naar server 2...

Het gaat erom dat als ik in een framepagina op server 1 laad met in dat frame een pagina van server 2... werken SESSIES niet meer.

Ik heb het nu, zoals je aangaf, omzeilt door het gebruik van $_GET... en SHA1 encryptie gebeuren... zodat 't niet leesbaar is...

Bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s