login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

search stuk? en over captcha

Offline Martijn - 02/10/2007 19:09 (laatste wijziging 02/10/2007 19:12)
Avatar van MartijnCrew PHP Het kan zijn dat ik het pricipe van "zoeken" niet snap, maar woord invullen en dan 'zoeken' indrukken hoort resultaten op te leveren?
Ik krijg geen resultaten op deze site, wat ik ook intyp (ook dingen die in het forum staan worden niet gevonden) in IE niet en in FF niet....

want, wat ik zocht:
ik ben moderator(met admin powers) op het spel www.dutchmaffia.nl (indien ik dit niet mag neerzetten, pm me en ik verwijder het), en op dat spel hebben we een controlecode zodat bots niet al je misdaden doen etc.

Ons probleem is dat IE niet altijd de pic ververst, dus sommige mensen typen wat ze zien, en vervolgens is die code fout en beperkt hun dat in het spelen.
Misschien dat hier iemand al een oplossing voor heeft....?

nou vond ik deze site, wat ik na probeer te maken. Ik heb 4 fonts geupload in dezelfde map als het script, scripts aangepast naar juiste namen en ik krijg de volgende melding:
Warning: imagettftext(): Could not find/open font in /var/www/dutchmaffia/www/***link***/piccaptcha.php on line 37
vier keer onder elkaar.
De fonts staan er allemaal(en via link gecontroleerd). Zou iemand me kunnen vertellen wat ik fout doe?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 02/10/2007 19:12
Avatar van gothmog Lid Over dat eerste, de zoekmachine hier is geloof ik al een tijdje stuk ja. Zonder dat mensen het door hebben. Organisatie is tof hier...

Over het andere, weet je zeker dat je de fonts hebt geüpload?
In deze regel staat welke fonts je wilt gebruiken en kun je dus aanpassen, maar je moet de fonts wel uploaden en de juiste naam geven... en dit dus aanpassen:
  1. $aFonts = array ('font1.ttf', 'font2.ttf', 'font3.ttf', 'font4.ttf'); // zet alle beschikbare fonts in een array
Offline Koen - 02/10/2007 19:14
Avatar van Koen PHP expert PHP.net: imagettftext
PHP.net schreef:
Opmerking: This function requires both the GD library and the » FreeType library.

Ben je zeker dat je die freetype library hebt?
http://www.freetype.org/
Offline Martijn - 02/10/2007 19:18 (laatste wijziging 02/10/2007 19:27)
Avatar van Martijn Crew PHP Ik zou het echt niet weten, ik hou me niet bezig met dat aspect van het spel maar ik zal even rondvragen/kijken

is er ergens een test site? want het schiet niet echt op zo 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.356s