En kan je daar ook iets meer uitleg bij geven? Die map module1 is dus gewoon een module met controllers etc en dan in die andere zitten gewoon standaard controllers?
En kan iemand mij ook uitleggen hoe ik een systeem maak voor verscheidene templates want nu moet dat altijd in de map views en das nogal onhandig.
Edit: kan je ook even zeggen wat ik in bootstrap moet zetten
Een applicatie kan 1 module hebben, daarvoor hoef je geen modules map aan te maken. Die module maak je dan gewoon in de standaard mappen. Maar soms wilt men meerdere modules. Die zet je dan in de modules map, per module zal er dan een map worden gemaakt.
In de map /application/controllers/ kun je ook controllers plaatsen. Die hoeven dan in de url geen module naam ervoor te hebben.
URL met routing naar een module is dan: /<module>/<controller>/<action>
URL met routing naar een controller zonder een module
/<controller>/<action>
Bedankt ik vraag je trouwens toch niet om alles voor te kouwen maar ik dacht dat er misschien iets speciaals in de bootstrap moest maar blijkbaar niet dus.
En bedankt voor dat van die manual dat had ik niet zien staan
Edit: en ik krijg een error namelijk:
Citaat:
Fatal error: Uncaught exception 'Zend_Controller_Dispatcher_Exception' with message 'Invalid controller specified (error)' in pathlibraryZendControllerDispatcherStandard.php:194 Stack trace: #0 pathlibraryZendControllerFront.php(920): Zend_Controller_Dispatcher_Standard->dispatch(Object(Zend_Controller_Request_Http), Object(Zend_Controller_Response_Http)) #1 pathindex.php(21): Zend_Controller_Front->dispatch() #2 {main} thrown in pathlibraryZendControllerDispatcherStandard.php on line 194
En van dat template systeem vindt ik trouwens toch niet wat ik zocht ik zie nergens iets om verschillende templates te hebben dus dat de user de hele layout kan veranderen enzo.
Nu werkt de url: http://127.0.0.1/default (en ook naar verschillende controllers en actions m.a.w. alles perfect)
maar nu werkt alleen http://127.0.0.1/module_1/index
nog niet (moest die "_1" een probleem zijn mijn module noemt zo niet dus dat is het probleem niet) en ik krijg deze error:
Citaat:
Fatal error: Uncaught exception 'Zend_Controller_Dispatcher_Exception' with message 'Invalid controller specified (error)' in websitelibraryZendControllerDispatcherStandard.php:194 Stack trace: #0 websitelibraryZendControllerFront.php(920): Zend_Controller_Dispatcher_Standard->dispatch(Object(Zend_Controller_Request_Http), Object(Zend_Controller_Response_Http)) #1 websiteindex.php(16): Zend_Controller_Front->dispatch() #2 {main} thrown in websitelibraryZendControllerDispatcherStandard.php on line 194
wat moet er dan zo'n in 'module' komen? wat houdt die module in? Is dat een compleet nieuw mvcpatternsysteem? Of zijn dat slechts enkele onderdelen, dus bv. als je een forum wil, dan zet je in die module alle controllers, view, models voor het forum en als je dan in je hoofdmvcpattern je forum wilt inladen, dan link je naar die module bv. je wil een controller gebruiken uit die module: bv. <moduleForum><controllerForumReacties>
[srry dat ik me moei, maar dat vroeg ik me af wanneer ik dit topic las]
Bedankt stijn maar het werkt nog niet spijtig genoeg had het ook wel een beetje verwacht want zo zet je de controller directory voor alle modules naar de controller directory van de default module als ik me niet vergis?
Ik heb even gezocht in de ZF manual maar hoe vraag ik de errors van het framework op?
Even nog een kleine vraag ik heb nu dus dit in een template file gezet: Plaatscode: 3792
Maar dat returned alleen http://localhost terwijl ik dit in de bootstrap heb: Plaatscode: 3793 Dus dan zou hij toch http://localhost/zend_test moeten returnen.
Nee, dat is het dus, maar ik heb dus het gevoel dat het stukken beter is dat al in de bootstrap te doen aangezien ik daar zend_view laad en hem in het register zet dus dat bespaard code maar hoe doe ik dan in de bootstrap die _request?
Opgelost, het is dus met $front->getBaseUrl;
Ik heb nu wel nog een andere vraag en die is ik heb dus
$view->addScriptPath('styles/default/');
En dan als ik mij ergens in de module "forum" bevindt wil ik dat het script path wordt "styles/default/forum" is dat mogelijk of moet in in elke render regel forum/viewScript.php zetten?
Nee, ik moet gewoon de variabele met de module vinden en ik moet hem niet in het register stoppen want het is gewoon op index.php dat ik hem moet hebben om hem in het path van viewscripts te zetten...