login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CMS maken (MVC)

Offline juul - 29/09/2007 09:18
Avatar van juulHTML interesse Ik ben van plan om mijn eigen CMS te gaan maken maar ik vroeg me nu af hoe ik hem het beste maak ik heb het MVC pattern gezien dat lijkt me wel handig maar is het ook het beste en is het snel?

Ik heb eigenlijk in alle tijd ook nog geen tijd gehad om echt de kracht die in PHP5 zit te ontdekken  (shame on me) maar weet iemand dus een tutorial die uitgebreid op classes in PHP5 ingaat.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 29/09/2007 11:41
Avatar van Stijn PHP expert Zend framework is MVC en PHP5. Je kan eens opzoeken over ZF of me tutorials eens doornemen zodat je ziet hoe het werkt.

http://www.mindios.com/portfolio/

Site op ZF
Offline juul - 29/09/2007 11:51
Avatar van juul HTML interesse Ik maak liever de core zelf denk ik...
Offline Stijn - 29/09/2007 11:59
Avatar van Stijn PHP expert Als jij zoveel wilt werken 
Offline Button - 29/09/2007 12:32
Avatar van Button PHP ver gevorderde Niet iedereen is zo lui als jij Stijn  

Overlaatst kwam ik op een site die zei dat patterns oorpronkelijk bedoeld waren voor problemen te omzeilen, niet om zomaar een site uit op te bouwen? Is dit waar, niet? En hoe een soort problemen dan?
Offline juul - 29/09/2007 13:11
Avatar van juul HTML interesse stijn1989, ik zal voor jouw eens dat fameuse Zend Frame work bekijken Maar kan je me even een paar argumenten geven?
Ik ga er dus vanuit dat je dit als voordelen hebt:
- het framework wordt geupdate en is gedocumenteerd
- bespaard tijd

Maar bij een zelf gemaakte core heb je natuurlijk alles zelf in handen.
Offline cloudstrife - 29/09/2007 13:19
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ik ben zelf bezig met een CMS te maken dat werkt volgens de principes van MVC en gebruik hiervoor een mini homemade framework dat oa db-connectie voorziet via PEAR, renderen van de gegevens via Smarty, sessions en authenticatie beheert, etc... hiermee is het vrij makkelijk om snel en gestructureerd een applicatie te schrijven.

Maar het je kan natuurlijk ook via het MVC pattern werken zonder dat je er een framework voor gebruikt.
Offline Wim - 29/09/2007 14:19
Avatar van Wim Crew algemeen ik hoop dat je met de core geen framework bedoeld dat even uitgebreid is als Zend, maar gewoon een classe van 200-300 regels? 
Offline juul - 29/09/2007 14:44
Avatar van juul HTML interesse Ja tuurlijk niet zo uitgebreid maar ik ben even aan het experimenteren met Zend en het ziet er me wel leuk uit en evt makkelijk te migreren naar een eigen core in een later stadia.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s