Wat is er onlogisch aan mijn script? Enige wat ik heb gedaan is degene die NIET als waarde mogen worden gekozen uit de NIEUWE array gehaald, zodat je dus altijd andere waardes krijgt als de waardes uit de array die je had opgegeven, vervolgens gooit hij ze door elkaar, zodat je random waardes krijgt, en dan selecteert hij de hoeveelheid die je per array wilt hebben. Als je een beetje beter had gekeken, had je dit direct kunnen zien, want zo lang is het script niet . Het werkt toch zoals gewenst? anders zou je dat shuffle weg kunnen halen, als je het niet random wilt.
Ik unset dus alleen de waardes die er niet in mogen zitten niet de gehele array, dat is toch nutteloos .
@Mothzone en Stijn
Als je goed zijn vraag had gelezen, had je zien staan dat hij een reeks van honderd had. Als je dat doet en je geeft bijv 5 waardes onder de honderd, dan krijg je leuk 95 items bij jullie script . Daarnaast is hoe je aan $tot komt erg fout, want stel je hebt 5 items onder de honderd en het laaste getal is 67, dan kan je nooit een getal onder de 100 krijgen. Oftewijl leuk bedacht, maar het werkt niet .
Ik heb een kleine wijziging gemaakt in mijn script, hoef je de lengte niet op te geven en kan hij ook geen false meer returnen .
Doet de mijne dat dan niet? Wel dus . Mothzone script werkt wel, maar zoals ik al zei, als je nu 5 items wilt onder de honderd, zou je bij hem (en de jouwe) 95 items krijgen.