Nieuw lid |
|
Hoi,
het volgende talenscript is hier ergens te vinden op de site:
<?PHP
// De gebruiker heeft zijn voorkeur veranderd door een taal te kiezen uit
// het menu, en op de knop te drukken
if (isset ($_POST['kiezen']))
{
# Cookie met de gekozen taal met de duur van 1 jaar aanmaken
setcookie ("taal", $_POST['taalkeuze'], time()+60*60*24*7*52);
# De pagina moet gerefreshed worden voordat de cookie goed werkt bij een $_POST
header ("Location: index.php");
}
// Heeft de gebruiker nog geen voorkeur-cookie? Maak dan een cookie aan
// met de engelse taal
if (!isset ($_COOKIE['taal']))
{
# Cookie met de engelse taal met de duur van 1 jaar aanmaken
setcookie ("taal", "english", time()+60*60*24*7*52);
}
// Als de cookie wel is gezet, maar niet geldig is, maak dan een nieuwe
// cookie aan met de engelse taal
elseif (!in_array ($_COOKIE['taal'], $aTalen))
{
# Cookie met de engelse taal met de duur van 1 jaar aanmaken
setcookie ("taal", "english", time()+60*60*24*7*52);
}
// De cookie is nu hoe dan ook geldig, en kan gebruikt worden
else
{
# Include de gekozen (indien nodig: -aangewezen) taal
include (''.$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/languages/'.$_COOKIE['taal'].'.lang.php');
}
?>
<?PHP // De gebruiker heeft zijn voorkeur veranderd door een taal te kiezen uit // het menu, en op de knop te drukken if (isset ($_POST['kiezen'])) { # Cookie met de gekozen taal met de duur van 1 jaar aanmaken # De pagina moet gerefreshed worden voordat de cookie goed werkt bij een $_POST header ("Location: index.php"); } // Heeft de gebruiker nog geen voorkeur-cookie? Maak dan een cookie aan // met de engelse taal if (!isset ($_COOKIE['taal'])) { # Cookie met de engelse taal met de duur van 1 jaar aanmaken } // Als de cookie wel is gezet, maar niet geldig is, maak dan een nieuwe // cookie aan met de engelse taal elseif (!in_array ($_COOKIE['taal'], $aTalen)) { # Cookie met de engelse taal met de duur van 1 jaar aanmaken } // De cookie is nu hoe dan ook geldig, en kan gebruikt worden else { # Include de gekozen (indien nodig: -aangewezen) taal include (''.$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/languages/'.$_COOKIE['taal'].'.lang.php'); } ?>
Echter, als een computer nu voor het àllereerst op de site komt, wordt er geen cookie gemaakt die de talen automatisch op engels zet. Met als resultaat dat mijn pagina volledig leeg blijft (want hij leest het taalbestand niet in). Ik kan echter wel een taal kiezen (want die tekst is niet afhankelijk van de tekstbestanden, die krijgen alle talen dus hetzelfde te zien. Als ik dan bv engels kies, dan werkt alles perfect. Verwijder ik dan àlle cookies, en ga ik opnieuw naar de site, geeft hij wonderbaarlijk genoeg wel engels... Iemand hier een verklaring voor?
Alvast bedankt!
|