login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

excel sheet omzetten naar pdf

Offline Dierre - 14/09/2007 18:34
Avatar van DierreMySQL interesse In een ander topic zei iemand dat het mogelijk was om een excel sheet of word bestand om te zetten naar een pdf bestand in php.

Ik zou dit graag doen om een lijst van leden op mijn webpagina te zien te krijgen...

Kan iemand me helpen dit te doen? of weet iemand hoe hier aan moet begonnen worden?

tia
dierre

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Chupskie - 14/09/2007 18:39 (laatste wijziging 14/09/2007 18:43)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Omdat het in de catagorie php staat, ga ik er vanuit, dat je het via php wilt doen. De volgende tips:

Volgens mij kan het wel:
- Excel naar DB (MySQL)
- DB (MySQL) naar pagina.php
- pagina.php naar bestand.pdf

Zoek maar via google, deze programma's en/of scripts bestaan al.
Dus moet niet al te moeilijk zijn.

Ik weet niet of je ook direct, van excel naar pdf kunt omzetten? Maar..
Van word naar pdf kan zoiezo wel. (tip zoek op google op "word to pdf").
Maar "excel to pdf", zal ook wel moeten lukken. Maar ook dit vind je zelf ook gemakkelijk met google.

Oftewel een beetje zoekwerk, en je had dit zelf ook kunnen vinden. 

Succes
Offline Dierre - 14/09/2007 22:56
Avatar van Dierre MySQL interesse idd het omzetten van word/excel naar pdf is gemakkelijk te doen. je installeert een pdf-printer en je kan er zo mee weg; maar het probleem is dan als je die pdf's online gaat plaatsen dat de mensen die deze pagina('s) willen bekijken dan ook daadwerkelijk een pdf-reader nodig hebben. En ik wil net vermijden dat mensen die dit niet hebben, dit niet speciaal moeten gaan installeren om die ene of twee pagina's te bekijken...

Wat je zei met het verwerken van excel naat db en dan naar php-bestand zo naar pdf is mss wel mogelijk, maar wat als een bestand te groot wordt??

Zijn hier nog mensen met tips en/of ervaring in dit soort "probleem"
Offline timmie_loots - 14/09/2007 23:40
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde
Citaat:
idd het omzetten van word/excel naar pdf is gemakkelijk te doen. je installeert een pdf-printer en je kan er zo mee weg; maar het probleem is dan als je die pdf's online gaat plaatsen dat de mensen die deze pagina('s) willen bekijken dan ook daadwerkelijk een pdf-reader nodig hebben. En ik wil net vermijden dat mensen die dit niet hebben, dit niet speciaal moeten gaan installeren om die ene of twee pagina's te bekijken...

Je snapt dat dáár geen oplossing voor is? Of je het nou omzet via PDF of een pdf-printer, dat blijft een probleem.

Het beste is, als je het toch al in PHP hebt het gewoon in een mooie HTML pagina te zetten. Dan kun je desnoods nog een printversie van die pagina maken om de mensen tegemoet te komen die het graag geprint willen hebben.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s