login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Afbeelding uploaden

Offline phpfreak - 10/09/2007 11:47
Avatar van phpfreakPHP beginner Ik heb een site voor men muziekgroep met een admin panel voor alle leden van de groep, het probleem is, dat als iemand een foto upload, deze foto de owner apache krijgt en chmod 600.
Het gevolg hiervan is, dat ik niets met die foto kan doen via men ftp programma behalve verwijderen. Tenzij ik eerst naar de cp van men hosting ga en daar de ownership reset.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat als ik via een form een afbeelding upload, dat deze ineens de ownership van eternal (de username) krijgt? Dus dat ik er wel alles mee kan doen.

Groetten Bart

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 10/09/2007 11:49
Avatar van lemoinet PHP gevorderde met de functie chmod
Offline phpfreak - 10/09/2007 12:03
Avatar van phpfreak PHP beginner Jah, dat gaat wel lukken maar die ownership moet ik dan nog steeds manueel gaan resetten..
Offline lemoinet - 10/09/2007 12:08 (laatste wijziging 10/09/2007 12:09)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde de ownership kan je veranderen met chown

ik weet niet of je host dit zal toelaten
Offline phpfreak - 10/09/2007 12:22 (laatste wijziging 10/09/2007 12:33)
Avatar van phpfreak PHP beginner Werkt dus niet, maar ik dacht eerder aan een standaardinstelling, niet een functie of zo

Citaat:
Rens edit:
AN dames en heren!
Offline bibawa - 10/09/2007 15:56
Avatar van bibawa Nieuw lid Ik had dit probleem vorige week ook dit gaat nooit lukken, wanneer je een afbeelding upload wordt deze met de rechten geupload waar apache onder straat (meestal user / group apache).. en aan deze rechten kun jij niets veranderen.

Wat jij moet doen is het uploaden via ftp, dan wordt je bestand met de rechten van je ftp account gezet en kan je er alles mee doen wat je wil..

Ik had dit probleem met het aanmaken van een dir die je niet kon chmodden via de mkdir() functie, ik heb dan via ftp_mkdir() (of zo iets) de map gecreeerd en dan gaat het perfect !
Offline phpfreak - 10/09/2007 22:41
Avatar van phpfreak PHP beginner Hmm allemaal goed en wel, maar op mijn andere site heb ik dit probleem niet, ik kan perfect een afbeelding uploaden ermee zonder dat die rechten apache zijn.. en het is de zelfde hosting, ik heb wel dagelijks contact met de beheerder van de hosting, maar hij weet niet hoe hij dit moet oplossen, misschien weet iemand hier wel wat hij moet doen?

Groetjes, Bart

PS: sorry rens, gewoonte =$
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s