login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Perfecte php link

Offline sjorzzzie - 10/09/2007 09:46 (laatste wijziging 10/09/2007 09:47)
Avatar van sjorzzzieNieuw lid Ik ben bezig met een vrij grote webpagina, nou wil ik (als noob) een perfecte link maken zodat ik niet bijvoorbeeld voor elk niveau in de website een appart menu moet aanmaken.

Want als ik een menu aanmaak en deze include via een
  1. <?php
  2. include("menu.php") ;
  3. ?>

En als een bezoeker op een link klikt(via pagina's die in andere mappen bevinden) dan moet hij automatisch een map niveau terug gaan.

Ik heb wat "google werk" gedaan, volgens mij werkt dit via een extern bestand, bv;
  1. href="toonpage.php?hoofdview=2"

Wie snapt mij, en kan mij helpen?

Dankje

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline KoenVR - 10/09/2007 09:57
Avatar van KoenVR Lid ik ben zelf beetje noob, maar kan je dit niet oplossen door:

1. ?direct=foto.php

en dan zet je in de hoofd-indexpagina
de code van elke link bv:

1. if (($_GET['direct'])=foto.php)
  2. {
  3. include(foto.php)
  4. // of include(mapnaam/foto.php)
  5. }

ruwe schets natuurlijk, voor correcte code moet je ff kijken, maar hiermee wordt mijn punt duidelijk....

maar mss zijn er php-experts die je nog betere tips kunnen geven.
Offline sjorzzzie - 10/09/2007 10:07
Avatar van sjorzzzie Nieuw lid Kan je dit dan ook in een apparte map stoppen? Want anders word je hoofdindex pagina (bij mij upper_header.php) erg groot toch?

In iedergeval bedankt, dit is volgens mij wel wat ik bedoel.
Offline Martijn1989 - 10/09/2007 11:29
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Kan je misschien wat duidelijker zijn met je vraag, ik weet zeker dat je dan veel sneller geholpen kan worden ?
Offline sjorzzzie - 10/09/2007 11:39
Avatar van sjorzzzie Nieuw lid FF kijken;

Als je linkt naar een bestand in een map doe je dat zo;
map/voorbeeld.php

Link je vanuit die map naar een andere map doe je dat zo;
../map2/voorbeeld2.php

Ik heb een menu gemaakt met het link systeem vanuit de main directory, zodra ik dat menu include in een pagina die zich bevind in "map2" dan werken deze links niet meer. Snap je?

Hoe voorkom ik dit, zonder voor elke map een ander menu te maken?
Offline bertenz - 10/09/2007 14:18 (laatste wijziging 10/09/2007 14:21)
Avatar van bertenz HTML beginner Als je in index.php een bestand map/menu.php include, neemt het bestand menu.php gewoon de relatieve links over van index.php. Dus als je dan nog een keer menu.php zou willen include betekent dat dat je weer "map/menu.php" moet includen en niet gewoon "menu.php". Om dingen te includen gebruik ik altijd de volledige link. Dat is in mijn geval iets als "/home/domeinnaam/public_html/" Als je nou in de map "map" zit, kun je ook gewoon "/home/domeinnaam/public_html/voorbeeld2/bestand.php" (de map "voorbeeld2" is een map die NAAST "map" staat). Je hoeft dan nooit rekening te houden met relatieve links en kunt gewoon altijd de hele link gebruiken die altijd klopt (als ik het goed heb).

Als dit niet de hulp was die je nodig had, zou je het voor mij toch beter uit moeten leggen wat je wilt. (overigens kun je de volledige link van jouw website denk ik ergens bij jouw provider zoeken of opvragen)
Offline sjorzzzie - 10/09/2007 14:30
Avatar van sjorzzzie Nieuw lid Nou; index.php en menu.php zitten opdezelfde hoogte.

De links in menu.php worden dan
map1/map1.php
map2/map2.php
map3/map3.php

De onderwerpen worden in mappen (bv; map1,map2,map3) gezet.

Zit ik in de map2.php van map 2 en wil ik naar de map3.php dan moet de link zijn ../map3/map3.php

Dus dat betekend dat ik voor elke "map" een appart menu moet aanmaken, toch? Kan dit niet makkelijker?
Offline spyzone - 10/09/2007 14:37
Avatar van spyzone PHP beginner kan je niet de hele url erinzetten?
Dus niet linken naar map/pagina.php maar linken naar http://www.website.be/map/pagina.php
Dan doet die het altijd
Offline sjorzzzie - 10/09/2007 14:44
Avatar van sjorzzzie Nieuw lid daar zit wel wat in ja, doet hij er dan niet langer over?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.271s