login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

exe runnen

Offline maigel - 09/09/2007 21:14 (laatste wijziging 09/09/2007 21:17)
Avatar van maigelPHP beginner hoy,
ik zou graag van mijn webhost een gameserver maken.
nu als ik alle files upload moet ik 1 exe'tje runnen om de server te laten draaien.
mijn vraag was :
lukt dit zonder een pc dag en nacht te laten draaien doormiddel van een php scriptje fzow?

NOTE: De exe staat dus wel degelijk op de server en niet op een pc

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 09/09/2007 23:08
Avatar van Wim Crew algemeen de serverversie staat op de server, niet op je pc. De server blijft zowieso draaien als je pc uitstaat (op voorwaarde dat dit niet de psychische server is).

Je webhost, wel, het moet doenbaar zijn maar dat gaat onder de categorie "cracken" vallen. shell_exec() geeft je namelijk beheersrechten op de server (je hebt de rechten die de gebruiker heeft waarmee de webserver gerunt wordt), en dan kan je je server (commandline) starten. De poorten moeten wel openstaan, wat hoogstwaarschijnlijk niet zal gaan.

Iets dergelijks is trouwens volledig illegaal, aangezien je betaald voor webhosting en niet voor gamehosting. Ik raad je aan om je gameserver zelf thuis te hosten (oude pc oid), of een gameserver te huren bij een erkend bedrijf.
Offline vinTage - 09/09/2007 23:12
Avatar van vinTage Nieuw lid Een beetje degelijke host staat dit toch al niet toe.
Als je root access hebt tot je host, dan kan je via ssh wel die exe "aanzetten", maar normaliter is dit onmogelijk.
Offline jerone - 10/09/2007 14:51
Avatar van jerone JS gevorderde Er bestaan ook programma's die dit kunnen doen. Ze maken dan een online pagina aan en geven dan een aantal opties, waaronder het runnen van een programma mogelijk is.
Offline Wim - 10/09/2007 17:15
vinTage schreef:
Een beetje degelijke host staat dit toch al niet toe.
Als je root access hebt tot je host, dan kan je via ssh wel die exe "aanzetten", maar normaliter is dit onmogelijk.

daar heb je geen root access voor nodig. executen mag altijd, anders verander je de chmod gewoon (aangezien de apacheuser (of evt. ftp user) toch de owner is :-))
Offline ikkedikke - 10/09/2007 17:37
Avatar van ikkedikke PHP expert het nadeel is alleen dat zodra je het script stopt, je exe (exe... linux?) ook afgekapt wordt.
de meeste hosts stoppen zo het onrechtmatig gebruik van cronjobs.
Offline maigel - 10/09/2007 18:08
Avatar van maigel PHP beginner wist niet dat dit illegaal is dus ik zal het maar niet doen  
maar euhm @wimmarien
heb jij een idee hoeveel het me gaat kosten aan electriciteit als ik een pc 1 maand aan een stuk dag en nacht laat draaien?
Offline Wim - 10/09/2007 18:17 (laatste wijziging 10/09/2007 18:20)
Avatar van Wim Crew algemeen kan je uitrekenen....

P = U . I (Vermogen (Watt) = Spanning (Volt, 230V is standaard) * Stroom (Ampère, vindt je op je voeding)).
P is in W, even delen door 3600 dus (kilo = /1000, per h = /3.6, totaal /3600)
totale kostprijs = P * prijs/kWh (factuur van electriciteitsmaatschappij)

Meestal staat er ook een vermogen op je voeding, bvb 350W

@ikkedikke; de meerderheid van de hosts is in mijn ogen nog steeds op linux gehost, zeker de betaalbare (5€/maand vindt ik (terecht?) duur, excuse me!). Daarom ben ik er even vanuitgegaan dat de server waarop hij een gameserver probeerd te draaien op linux werkt. De meerderheid van de games hebben een script of app voor linux om een server te hosten.
Uiteindelijk is exe dan weer de afkorting voor executable, dus in zekere zin zijn linux files zoals bvb locate etc ook exe's, maar niet de (mis/ge)bruikte vorm zoals dit bij windows is

//edit:
als ik je profiel moet geloven zal je de electriciteit precies niet zelf moeten betalen.
Geboortedatum: 07 december 1993 ( 13 jaar)
Offline maigel - 10/09/2007 19:16
Avatar van maigel PHP beginner het spel waarvoor ik een server wil hosten bestaat een linux versie voor,
en nee ik moet de electriciteit niet zelf betalen maar ik wil m'n ouders niet met een electriciteitsfactuur van hier tot in tokyo opzadelen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.329s