login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Zend] Dispatcherror

Offline Button - 03/09/2007 21:18
Avatar van ButtonPHP ver gevorderde Allo,

Ik heb overlaatste de tuts van Stijn gevolgd over ZF. Nu alles werkte tot ik vandaag terug mijn portfolio opende..
Op het eerste zicht alles in orde tot ik op de link "Bekijken" klikte of een project wou toevoegen. Deze error duikte op:

Citaat:
Fatal error: Uncaught exception 'Zend_Controller_Dispatcher_Exception' with message 'Invalid controller specified (error)' in C:Program FilesxampphtdocsportfoliolibraryZendControllerDispatcherStandard.php:193 Stack trace: #0 C:Program FilesxampphtdocsportfoliolibraryZendControllerFront.php(911): Zend_Controller_Dispatcher_Standard->dispatch(Object(Zend_Controller_Request_Http), Object(Zend_Controller_Response_Http)) #1 C:Program Filesxampphtdocsportfolioindex.php(44): Zend_Controller_Front->dispatch() #2 {main} thrown in C:Program FilesxampphtdocsportfoliolibraryZendControllerDispatcherStandard.php on line 193

Ik ben een nieuwe Zendjongen en weet dus niet wat ik hiermee moet? Heb die error nog eens gehad (maar dat was dan al direct op de gewone index) en heb ik de tut maar helemaal terug gedaan..
Dat ben ik nu niet van plan en vraag me af wat er gaande is? Is misschien ook raar dat het ook maar op enkele pagina's is?

Alvast bedankt,

push the Button.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 03/09/2007 21:26
Avatar van Stijn PHP expert Heb je mijn tweede tutorial gedaan en alle controllers en actions wel gemaakt? Normaal moet je 2 controllers hebben en 6 (of 7) actions.
Offline Button - 04/09/2007 17:31 (laatste wijziging 04/09/2007 17:34)
Avatar van Button PHP ver gevorderde Het werkt nu wel, mijn database instellingen waren nog onveranderd, beetje raar want het had al gewerkt..

Maar waarom geeft hij juist die fout? Is dat omdat de dispatch de controller aanroept en die controller een fout geeft, en vervolgens krijg je een error over de dispatch omdat deze de controller niet kan uitvoeren?
Offline Stijn - 04/09/2007 21:39
Button schreef:
mijn database instellingen waren nog onveranderd
DIe error kom je veel tegen als je niet werkt met try..catch...
Als je kijkt in het framework wordt er geen die(); gebruikt maar wordt er een foutmelding gethrowed (gegooid). Die error die jij ziet kan vanalles zijn. Als je foutmelding hebt en je weet niet wat het is kan je in je index zetten na al je loads:

1. try {
  2.  
  3. //hier framework code
  4.  
  5. }
  6. catch( Exception $e )
  7. {
  8. echo $e->getMessage();
  9. }
Je kan dit ook in je actions van je controllers gebruiken. Je zal een meer leesbare foutmelding krijgen.
Offline Button - 05/09/2007 12:50
Avatar van Button PHP ver gevorderde
Citaat:
Als je kijkt in het framework wordt er geen die(); gebruikt maar wordt er een foutmelding gethrowed (gegooid). Die error die jij ziet kan vanalles zijn.

Dit is toch geen foutmelding uit een try-block? Dit is toch een fatale error, aangegeven door de parser zelf?
Offline Stijn - 05/09/2007 12:55
Avatar van Stijn PHP expert Toch wel. Kijk in ZF wordt er bij een fout een foutmelding gegooid. Nu wordt die fout nergens opgevangen -> fatal error.
Als je die wel vangt dan zie je de fout en geen fatal error meer.

Een fout van de parser is parse_error trouwens .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s