login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gastenboek

Offline Snitch - 03/09/2007 09:56
ik heb een gastenboek voor iemand gemaakt,en dat werkt goed.
het enige probleem is dat er allemaal kleine jong op komen en alleen maar zitten te schelden.
De site was voor een autorijschool en dus kan die dat niet gebruiken want er komen ook andere mensen waar hij geld aan kan verdienen op.
Nu vroeg ik me af of er een script was die dit tegenhield. Want ik kan wel de ip adressen gaan blokken maar ik heb weinig zin om die site continu bij te houden voor hem.
Alvast bedankt, 

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ricky - 03/09/2007 10:04
Avatar van Ricky PHP beginner Je zou een preg_replace() kunnen gebruiken om eventuele scheldwoorden eruit te filteren...
Offline tbsites - 03/09/2007 10:05
Avatar van tbsites Onbekend Een login maken
Offline Ricky - 03/09/2007 10:07 (laatste wijziging 03/09/2007 10:07)
tbsites schreef:
Een login maken
Voor een berichtje in het gastenboek een accountsysteem maken is denk ik niet efficient.
Een gastenboek is om een leuk berichtje achter te laten, en als je dan eerst moet inloggen is eigenlijk het gastenboek idee eraf... omdat veel mensen geen zin hebben om een account te maken voor één berichtje...
Offline Snitch - 03/09/2007 10:16
Avatar van Snitch Lid ja daar ben ik het mee eens.
En hij wil dat ook verder niet.
Offline Dark_Paul - 03/09/2007 10:48 (laatste wijziging 03/09/2007 10:50)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Maak een adminpaneel erachter. Zodat de rijschoolhouder zelf berichten kan verwijderen.
Bouw inderdaad ook een preg_replace() in, om scheldwoorden te filteren. Klik
Verder kan je er weinig tegen doen. Je kan een captcha inbouwen (voor het geval je dit niet had) als het een bot betreft. Ook kan je verplicht een geldig e-mailadres op laten geven. Met wat reguliere expressies kan je de opbouw van het adres controleren en met PHP.net: gethostbyname kan je controleren of het bijbehorende domein echt bestaat. Voorbeeld
Mocht het irritante snertkinderen betreffen, kan je ze gewoon terugspammen op hun e-mailadres 
Wat ik trouwens zou doen, is het gastenboek tijdelijk offline halen totdat je bovengenoemde beveiliging hebt ingebouwd. Misschien komen ze daarna ook niet terug, zijn ze ondertussen al naar een andere site vertrokken.
Offline Snitch - 03/09/2007 11:35
Avatar van Snitch Lid dat is wel een idee natuurlijk. Alleen een preg_replace heb ik nooit mee gewerkt zou je me misschien een scriptje kunnen sturen dat ik het begin vast heb de rest vogel ik wel uit
en nogmaals bedankt
Offline Rens - 03/09/2007 12:40

Crew algemeen
http://www.site...amp;id=463
http://www.site...mp;id=1330
http://www.site...mp;id=1322

Oplossingen genoeg 
Offline Snitch - 05/09/2007 09:01
Avatar van Snitch Lid njaa voor een bots is da een oplossing maar nie voor snert jong
Offline Rens - 05/09/2007 12:43

Crew algemeen
Iets anders is er niet want je kunt via IP niet de leeftijd van de bezoeker achterhalen.
En zo'n formulier dat je eerst leeftijd in moet vullen werkt ook niet, want dan vullen ze gewoon iets anders in.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s