login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probeersel

Offline JaDiDoAdmin - 02/09/2007 20:20
Avatar van JaDiDoAdminNieuw lid Hoi hoi,

Ik ben gewoon een beetje aan het klungelen met een bestaand template. Nu is het zo dat ik in voorgaande templates de afbeeldingen die gebruikt werden altijd zag staan tussen src="images/naam afbeelding" /><br />. Nu is het zo dat de banner die ik gemaakt heb, er als enige zo instaat. De verdere afbeeldingen kan ik nergens op deze manier herleiden. Ik wou (om te testen) deze pagina uploaden, en nu staat er alleen de banner, en de namen van de menukoppen incl url, maar verder is de indeling compleet anders, en zijn de verdere afbeelding niet zichtbaar, geen achtergrond niks, nu heb ik wel gezien, waar ik dingen kan veranderen voor de indeling, maar ik krijg steeds maar geen afbeeldingen zichtbaar. Heeft iemand suggesties wat te doen?
Ik hoop op een reactie.

Groeten

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 02/09/2007 20:41
Avatar van gothmog Lid Het kan zijn dat de afbeeldingen in een CSS bestand 'staan'. Dus dan staat er bijv.:

background-image: url('image.jpg');

Waarschijnlijk heet dat style.css (of iets anders met .css).
Dan zou je gewoon alle afbeeldingen moeten uploaden en aanpassen.
Offline JaDiDoAdmin - 02/09/2007 20:45
Avatar van JaDiDoAdmin Nieuw lid Zou je maar daar mee kunnen helpen?
Het is inderdaand een .css, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet doen...
Offline gothmog - 02/09/2007 20:56
Avatar van gothmog Lid Openen met kladblok/dreamweaver.

Als je hulp zoekt kun je beter 'Samenwerken' proberen 
Offline JaDiDoAdmin - 02/09/2007 21:00
Avatar van JaDiDoAdmin Nieuw lid oke dank je wel
Offline marten - 02/09/2007 22:05
Avatar van marten Beheerder Jadidoadmin wil je de volgende keer een 'begrijpbare' titel bedenken? Dit om de gebruikers van het forum beter van dienst te zijn met het zoeken en de gebruikers van een zoekmachine ook van dienst te zijn.
Offline Thomas - 03/09/2007 08:55
Avatar van Thomas Moderator Maak een base href op je "hoofdpagina" (de HTML / code waar je <html> en <head>-tag etc. in staat):

<!DOCTYPE ...>
<html>
<head>
<title>...</title>
<base href="http://www.jewebsite.com/" />
...
</head>

Maak relatieve verwijzingen naar plaatjes vanaf deze "root" van je site, en let er op, dat als je verwijzingen maakt vanuit je CSS, deze weer relatief ten opzichte van je CSS moeten zijn (en niet van je base href).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s