login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Breadcrumbs

Offline Ijspegel - 28/08/2007 09:10
Avatar van IjspegelNieuw lid Ik wil op mijn pagina breadcrumbs. Voor degene die dit niet kennen, dat is iets als Home > Categorie > Subcategorie > Product.

Hoe kan ik dit nu voor elkaar krijgen? Ik heb de tabel categorieen met daarin alle (sub)categorieen en de tabel producten met daarin de producten (duh ).

Ik gebruik nu een url als www.site.nl/index.php?cat=1&subcat=43&product=10. Normaal gesproken hoeft die cat=1 niet meerzichtbaar te zijn gezien de subcat alleen nog nodig is, maar die cat=1 moet daar staan zodat het submenu van cat 1 opengeklapt blijft staan.

Ik zit er nu echter sterk aan te denken om de id's in de in de urls te vervangen door de namen. Dan krijg je dus index.php?cat=audio&subcat=mp3-spelers&product=ipod-nano. Dit omdat je volgens mij dan veel makkelijker breadcrumbs kunt maken en een zoekmachine vriendelijke url als www.site.nl/audio/mp3-spelers/ipod-nano.html

Weet iemand van jullie wat kan ik het beste kan doen om de breadcrumbs goed werkend te krijgen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DMM - 28/08/2007 09:27
Avatar van DMM PHP beginner Voor die breadcrumbs maakt het toch niet uit of je het id of de titel hebt (als ze allebei uniek zijn teminste)? Als je het id hebt, dan voer je een query uit waarbij je de titel opvraagt van de/het categorie/subcategorie/product.

Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat een query sneller uitgevoerd wordt als je werkt met een id (maar of dat verschil groot is...)

Anderzijds heb je dan weer dat probleem met die 'mod rewrite'. Het is een keuze die je zult moeten maken 
Offline Ijspegel - 28/08/2007 09:52
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Dat vermoeden had ik dus ook, maar ik weet niet hoe ik het dan precies voor elkaar kan krijgen... Zou jij mij dan misschien kunnen vertellen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen als de url bijvoorbeeld cat=1&subcat=43&product=10 is?

Is zoiets overigens ook niet mogelijk om mooie urls te krijgen? Dat je dus in principe wel werkt met ID's, maar dat je ze kan omzetten in namen?

Alvast bedankt! :-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s