login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Doneren werkt niet

Offline micasa001 - 27/08/2007 17:34
Avatar van micasa001PHP interesse Ik heb het volgende stukje:

1. mysql_query("UPDATE `ugml_planets` SET `belcredits`=`belcredits`-'1' WHERE `login`='{$data->login}'");

Nou wil ik dat na het doneren 1 belcredit wordt afgehaald van een betalende gebruiker. Het probleem is dat er geen credits worden afgeschreven ( waarschijnlijk is data->login fout maar ik weet niet wat ik hier van moet maken )

Dit is de database tabel waar alle gegevens in staan:

1. `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  2. `name` varchar(255) default NULL,
  3. `id_owner` int(11) default NULL,
  4. `belcredits` int(255) NOT NULL default '0',

Wie weet hoe ik de credits toch kan laten afschrijven van de specifieke koper.

Alvast bedankt,

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 27/08/2007 17:46
  1. mysql_query("UPDATE ugml_planets SET belcredits=belcredits - 1 WHERE login='".$data->login."'") or die( mysql_error() );
Gebruik mysql_error om te zien waar de fout zit Heb je query wat aangepast, zou moeten doen. De kolom login bestaat niet of heb ik dat verkeerd?
Offline micasa001 - 27/08/2007 17:59
Avatar van micasa001 PHP interesse Nee geen van beide werkt helaas? Nou ik eens goed kijk zie ik dat login ook niet in de tabel bestaat. Mijn fout. Maar hoe zou ik het dan wel met de bovenstaande database gegevens kunnen doen?

Alvast bedankt,
Offline Dark_Paul - 28/08/2007 11:20
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Welke data bevat $data -> login? Is het het ID van een lid, dan kan je gewoon op ID zoeken in de tabel. Bevat het de waarde van ID_owner van het lid, dan vergelijk je 'm met die kolom.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.305s