login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Alternatief vr iFrames?

Offline MaarteN1991 - 24/08/2007 14:15
Avatar van MaarteN1991Nieuw lid Kan iemand mij een gemakkelijk te leren alternatief geven voor iFrames? Ben nog maar net php aan het leren...

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DMM - 24/08/2007 14:17
Avatar van DMM PHP beginner div's + css:

http://www.site.../Inleiding
Offline MaarteN1991 - 24/08/2007 14:24
Avatar van MaarteN1991 Nieuw lid maar van css ken ik de beginsellen al, maar hoe zit het me die div's?
Offline marten - 24/08/2007 14:29
Avatar van marten Beheerder Ook genoeg tutorials over te vinden.

http://www.zamn...=Divlayout
Offline urqbz - 24/08/2007 16:43
Avatar van urqbz PHP interesse Mischien includen?
Offline Grayen - 24/08/2007 17:58
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Wellicht heb je hier iets aan:

http://www.site...inasysteem

Waar jij opzoek naar bent is het gebruik van een pagina systeem. Je gebruik je iframe om verschillende blokken tekst te kunnen weergeven in dezelfde layout. De enige manier waarom dit kan worden gedaan met (x)html is doormiddel van (i)frames. Je kunt het zelfde effect ook creëren met het gebruik van PHP. Het is erg belangrijk dat je rekening houdt met de veiligheid van de scripts die je maakt doormiddel van PHP. Want als je jouw paginasysteem niet veilig genoeg script zouden anderen met een simpel script zo jou gehele site kunnen plat leggen of zelfs verwijderen.

Je kunt met de <div> tag en wat CSS het zelfde visuele effect creëren als je met de <iframe> tag zou krijgen.

Om scrollbars te krijgen in een <div> zoals in een <iframe> kun je gebruiken van het overflow attribuut.
Offline MaarteN1991 - 24/08/2007 19:24
Avatar van MaarteN1991 Nieuw lid blijft het dan constant de zelfde pagina zoals met een iframe of wordt de pagina elke keer veranderd?
Offline Grayen - 24/08/2007 20:09
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Het ligt eraan op welke je manier je deze vraag bedoelt. De pagina ververst zich wel telkens, dus je blijft niet zoals bij iframes op dezelfde pagina. Dit komt omdat als je het doormiddel van PHP gaat doen, je serverside werkt en er wordt dus elke keer als je een nieuwe pagina bezoekt een nieuw html document geladen/gegenereert, bij (i)frames wordt alleen de pagina binnen de (i)frame aangepast. Maar als je bedoelt of je op de manier van PHP er ook voor kunt zorgen dat je maar telkens een deel van de pagina aanpast, dan is het antwoordt ja. Kijk maar naar deze site, maar hij moet welk telkens het html dat hetzelfde blijft opnieuw inladen.
Offline MaarteN1991 - 24/08/2007 21:02
Avatar van MaarteN1991 Nieuw lid is er dan een manier om een flash mp3-speler op de site te zetten of gaat dat niet?
Offline Grayen - 24/08/2007 21:05
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Die door blijft spelen terwijl je andere pagina's bezoekt? Nee, want je pagina herlaad zodra je een andere pagina bezoekt (ook binnen jouw site).
Offline MaarteN1991 - 25/08/2007 10:42
Avatar van MaarteN1991 Nieuw lid is er er mannier om ervoor te zorgen dat deze dan wel blijft voortspelen?
Offline vinTage - 25/08/2007 11:05
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan met flash "cookies"(shared objects) zetten, als je dus een nummer laat afspelen en je update dat cookie om de X seconden met de huidige playheadTime, dan kan je ongeveer zoiets checken:

1. if(cookieTijd == undefined){
  2. //play liedje vanaf begin
  3. }else{
  4. //play liedje vanaf cookietijd
  5. geluid.start(cookieTijd, 0);
  6. }

Dit werkt niet perfect, maar het komt al wel in de richting.
"Beter" is om je player in een popup te laten komen.
Offline Grayen - 25/08/2007 11:56
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Ik weet bijna niks van flash, maar ik zie maar drie oplossingen:

* Gebruik gaan maken van AJAX waardoor je ervoor kunt zorgen dat alleen het content deel zich aanpast en als je dan de flashplayer buiten dit deel zet, kan hij gewoon doorspelen. Nadeel is dat de gebruiker met deze manier altijd javascript aan moet hebben staan.

* Gebruik maken van popup's of frames. Nadeel is dit probeer je juist te voorkomen met het gebruik van PHP.

* Gebruik maken van shared objects (zoals vinTage hierboven vermeldt). Dat vindt ik nog de mooiste oplossing, maar lijkt me moeilijk voor een beginner om in te bouwen.
Offline vinTage - 25/08/2007 13:07 (laatste wijziging 25/08/2007 13:58)
Avatar van vinTage Nieuw lid @Grayen

Daar valt een mouw aan te passen 

edit, een voorbeeldje gemaakt klik
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.236s