Nieuw lid |
|
Ik weet het, veel mensen hebben hier al over geklaagd, toch wil ik nog graag mijn situatie ff situeren.
Ik heb een webspace waarin ik als ik ingelogd ben, fotoalbums aanmaak en hier foto's aan toevoeg. Ik doe dit via een database uiteraard. Elke fotoalbum komt in een ander mapje terecht, het mapje is simpelweg de IDnr van het overeenkomstige fotoalbum.
Ik maak dus deze mapjes aan met:
$target_path = "../../../Media/Fotos/" . $type . "/" . $ID;
mkdir($target_path);
$target_path = "../../../Media/Fotos/" . $type . "/" . $ID;
via de volgede code probeer ik dan files te uploaden naar deze zelfde map:
foreach($_FILES as $file) {
$target_path = "../../../Media/Fotos/" . $type . "/" . $ID . "/";
$target_path = $target_path . basename( $file['name']);
$target_path = str_replace(" ", "_", $target_path);
if(move_uploaded_file($file['tmp_name'], $target_path)){
echo "<p><font color='blue'>" . $file['name'] . " has been uploaded.</font></p>";
}
}
foreach($_FILES as $file) { $target_path = "../../../Media/Fotos/" . $type . "/" . $ID . "/"; $target_path = $target_path . basename( $file['name']); echo "<p><font color='blue'>" . $file['name'] . " has been uploaded.</font></p>"; } }
Het inlezen van de post gegevens laat ik achterwegen. Tijdens dit uploaden bekom ik dan de bekende error ivm safe mode.
Als ik de rechten van het mapje juist zet werkt het nog niet.
Als ik een ander mapje neem met dezelfde rechten werkt het wel.
Het gaat hier dus over rechten per gebruiker, en dat de aangemaakte files door de apache server andere rechte hebben dan de gebruiker zelf enz...
Dus ik heb aan mijn webspace providers gevraagd wat hieraan te doen valt. Ze antwoorden op mijn vraag:
Citaat: Het probleem van doorelkaar lopende rechten, apache en gebruiker, is bekend.
Het kan opgelost worden door suPHP te installeren. Alle bestanden welke door apache gemaakt worden zullen dan eigendom worden van de gebruiker.
Hoe kan ik deze suPHP nu op mijn webspace zetten of dergelijke???
Het is de bedoeling dat ingelogde gebruikers deze fotoalbums kunnen aanmaken. Dus niet alleen ik van bij mij thuis.
Weet iemand wat ik nu precies moet doen? Of heeft iemand misschien nog andere oplossingen voor mijn probleem?
Hartelijk bedankt alvast
|