login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwssysteem fout

Offline helderdje - 19/08/2007 13:18 (laatste wijziging 19/08/2007 13:22)
Avatar van helderdjeNieuw lid Heej, ik ben een nieuwssysteem aan het maken, Ik heb al een klein systeempje op mijn site (niet door mij gemaakt) Maar daar kun je helemaal niks mee (wel posten)
Dus heb ik hier een leuke uitgekozen (Deze!)
Maar als ik die heb geinstaleerd krijg ik alleen errors,
Ik ben een beginner dus ik zal het niet weten wat ik fout doe!
kan iemand het uitleggen?

Let op: in de readme staad dat een FTP programma word aangeraden... en ik heb het in kladblok gemaakt,
Dus als iemand me een anders nieuwssysteem aanraad is het ook goed!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Anoniem - 19/08/2007 13:39
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Er bestaat al een nieuwe versie van dit nieuwssysteem (Lumon), kijk hier maar eens.
Offline helderdje - 19/08/2007 13:45
Avatar van helderdje Nieuw lid Oke, Dan gebruik ik die;)
Maar hoe werkt dit precies?
Ik gebruik namelijk niet vaak PHP 
Offline Anoniem - 19/08/2007 13:48
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Het staat allemaal heel duidelijk uitgelegd en volgens mij wordt er gebruik gemaakt van een installatiescript, dus kennis van php is niet noodzakelijk.
Offline helderdje - 19/08/2007 13:50
Avatar van helderdje Nieuw lid Oja, dat instalatie script ;)
die heb ik gedaan :S maar dan geeft ie allemaal text aan als ik een php bestand open

1. = USER_POST) { // The front end functions, accessible to everyone $front = secure($_POST['front'],1); if($front == 'login') { // Log in $user_name = strtolower(secure($_POST['username'],1)); $user_pass = secure($_POST['userpass'],2); if($user_name == '') { $error_text = ERROR_9; } else if($user_pass == '') { $error_text = ERROR_10; } else { list($result) = db_assoc("SELECT user_id,user_name,user_pass,user_role FROM ".SITE_PREFIX."users WHERE user_name='$user_name'"); if (!isset($result['user_id'])) { $error_text = ERROR_11; db_state_flood_add(); } else if(md5($user_pass) == $result['user_pass']) { db_state_set(USER_SESSION,USER_IP,$result['user_id'],$result['user_role'],$result['user_name']); db_state_flood_empty(); back(); } else { $error_text = ERROR_11; db_state_flood_add(); } } } else if($front == 'comment' && SITE_COMMENT && (USER_ID != -1 || SITE_ANONYMOUS)) { if(USER_ID == -1) { $comment_name = strtolower(substr(secure($_POST['commentname'],2),0,20)); } else { $comment_name = USER_NAME; } $user_id = USER_ID; $comment_text = substr(secure($_POST['commentfield'],3),0,1000); $comment_date = DATE; $comment_ip = USER_IP; $item_id = secure($_POST['itemid'],5); if(strlen($comment_name) > 3 && strlen($comment_text) > 3 && $item_id != '') { $query = db_query("INSERT INTO ".SITE_PREFIX."comments (comment_name,user_id,comment_text,comment_date,comment_ip,item_id) VALUES('$comment_name','$user_id','$comment_text','$comment_date','$comment_ip','$item_id')"); $query2 = db_query("UPDATE ".SITE_PREFIX."items SET item_comments=item_comments + 1 WHERE item_id='$item_id'"); $query3 = db_query("UPDATE ".SITE_PREFIX."config SET config_comments=config_comments + 1 WHERE config_id='".URI_CONFIG."'"); db_state_flood_add(); if($query && $query2 && $query3) { back('#last'); } else { $error_text = ERROR_20; } } else { $error_text = ERROR_19; } } else if($front == 'commentmodify') { // Checks if the user has enough rights, if the user is not an administrator the ip from the comment must be the same as the user ip. $comment_id = secure($_POST['commentid'],5); $check = false; if(USER_ID != -1 && USER_ROLE >= 10) { $check = true; } else { list($result) = db_row("SELECT COUNT(1) as n FROM ".SITE_PREFIX."comments WHERE comment_id='$comment_id' AND comment_ip='".USER_IP."'"); if($result[0] == 1) { $check = true; } else { $check = false; } } if($check) { if($comment_id != '') { if(isset($_POST['commentdelete'])) { list($item) = db_row("SELECT item_id FROM ".SITE_PREFIX."comments WHERE comment_id='$comment_id'"); $query = db_query("DELETE FROM ".SITE_PREFIX."comments WHERE comment_id='$comment_id'"); $query2 = db_query("UPDATE ".SITE_PREFIX."items SET

Dat is een stukje uit de post.php?
Offline Anoniem - 19/08/2007 13:53 (laatste wijziging 19/08/2007 13:53)
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Als je dit lokaal opent, zonder dat je een php-parser/localhost hebt geinstalleerd zal het niet werken. Probeer het up te loaden naar een host of anders een localhost te installeren, zoals: XAMPP.
Offline helderdje - 19/08/2007 14:01
Avatar van helderdje Nieuw lid Dat heb ik geprobeerd, maar ik vraag degene die het andere nieuwssysteem online heeft gemaakt wel ;)
Alleen is hij er volgens mij niet 
Offline Anoniem - 19/08/2007 14:05
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Er staat ook een forum op getlumon.com, waarschijnlijk heb je daar meer kans.
Offline helderdje - 19/08/2007 14:23
Avatar van helderdje Nieuw lid Oke, bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s