login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

gastenboek includen

Offline jandelaet - 17/08/2007 18:28
Avatar van jandelaetNieuw lid Hoi,
Ik ben de een nieuwe site aan het bouwen maar wil het gastenboek behouden. Dit is een gratis gastenboek. Ik wil dit graag includen in mijn pagina zonder iframe want ik wil de hoogte 100% houden. Hoe doe ik het gemakkelijkste.
Ik heb al eens geprobeerd met gewoon include maar dan komen er problemen als ze op de knop klikken om een bericht te plaatsen.

http://www.vcle...gastenboek

groetjes,
Jan

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DMM - 17/08/2007 18:31
Avatar van DMM PHP beginner Plaats eerst alle bestanden over naar je nieuwe site. Daarna kun je toch gebruik maken van PHP.net: include() ?
Offline jandelaet - 17/08/2007 18:38
Avatar van jandelaet Nieuw lid Heb ik al gedaan met de images maar die bestanden zijn niet van mij e... Het is een gastenboek van center4all.net dus ik kan ze niet overplaatsen
Offline Grayen - 17/08/2007 19:47
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Je zegt zelf al de bestanden en gegevens staan niet op jouw host, dus simpelweg include gebruiken zal natuurlijk niet werken. Ik heb twee oplossingen voor je bedacht.

Moeilijke

Ik zorg ervoor dat jij gegevens (alle berichten die geplaatst zijn) krijgt met behulp van een script, die ik vervolgens in een MySQL tabel plaats. Daarna kan jij je eigen gastenboek schrijven en de gegevens er terug in plaatsen.

Makkelijke

Je blijft gebruik maken van een iframe en toch de volle hoogte behouden met behulp een van mijn javascripts:

http://www.sitemasters.be/forum/11/22925#id157757
Offline jandelaet - 17/08/2007 19:54
Avatar van jandelaet Nieuw lid De "moeilijke" manier zou ik achterwege laten want dan zijn alle vorige post verdwenen.

De gemakkelijke daarentegen heb ik reeds geprobeerd met je scriptje maar dit lukt niet. Hij stelt da hoogte in tot aan het einde van het eerste bericht. Enig idee hoe dit komt?

alvast bedankt
Jan
Offline Grayen - 17/08/2007 20:06
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
De "moeilijke" manier zou ik achterwege laten want dan zijn alle vorige post verdwenen.

Nee, ik heb een manier om daar aan te komen. Ik zal zo een pm sturen met daarin een link naar alle informatie die je nodig hebt .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s