PHP ver gevorderde |
|
Als je een beetje logisch redeneert kun je de fout zo oplossen.
geenfoto.jpg wordt weergegeven indien file_exists(...) false returned. Als hij true returned dan wordt $data2['mail'].'_'.$data2['foto'] weergegeven.
Conclusie: de ... returned in jouw geval steeds false.
Als jij zoals hierboven zonder die if/else manier werkt is het logisch dat hij werkt. Maar dankzij die test weet je dat de variables in $data2 valide zijn en dat de foto bestaat (want je ziet hem immers).
Het enige wat hier uit blijkt is dat file_exists een volledige URL niet zo leuk vindt. Ik weet niet of file_exists pas volledige URL accepteert als hiervoor een bepaalde instelling aan staat.
Wat ik als ik jouw was gewoon zou doen is NIET met volledige URL gaan werken. Waarschijnlijk wil je jouw site online gaan zetten. Dan bestaat die jouw localhost niet meer. Nee, dan moet het namelijk jouwdomein.extensie worden. Leuk, mag je ALLE URL in alle pagina's gaan aanpassen. Geen slim plan dus. Zelfs als je localhost blijft werken is het nog niet verstandig, stel je voor dat je het al je bestanden in een map stopt, dan kloppen alle URL ook niet meer. |