login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

image type probleem

Offline kickasgamer - 11/08/2007 16:11
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde na dat eerst exif_imagetype() een error gaf hbe ik dan zelf maar een oplossing gemaakt, maar dan upload het script nog altijd geen jpg files, hij blijft steeds zeggen, "het bestand is niet van het juiste type"

code van avatar.php: http://www.plaatscode.be/6255/

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 11/08/2007 17:31
Avatar van Stijn PHP expert http://www.plaatscode.be/6257/ , regel 32-34. Aangezien je getimagesize gebruikt staat er in die array ook het type. Als die twee types niet matchen is er een probleem met je type. Normaal hoort dit te werken.
Offline kickasgamer - 11/08/2007 17:56
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde nu krij ik deze melding

Citaat:
Er is een probleem met de afbeeldings type!
Offline Stijn - 11/08/2007 18:15
Avatar van Stijn PHP expert Het type van de gekozen afbeelding is niet meer hetzelfde met die van de geuploade versie... Wat een raar probleem.
Offline kickasgamer - 11/08/2007 18:21 (laatste wijziging 11/08/2007 19:17)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja dat snap ik ook niet, wat het is en blijft de zelfde image

zou ht kunnen dat beide functies een andere output geven namelijk de ene IMAGETYPE_GIF en dan ander image/gif

ik weet het niet het is een gok
Offline Stijn - 11/08/2007 19:29
Avatar van Stijn PHP expert Mhz ja, excuses voor mijn onnuttige repley dan . Hij returnt image/gif maar toch geeft hij een error.
Offline kickasgamer - 11/08/2007 19:31 (laatste wijziging 11/08/2007 19:40)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde geeft $_FILES['afbeelding']['type'] ook image/gif terug ? want getimagesize() geeft IMAGETYPE_XXX terug

EDIT: na zelf het een en het ander getest te hebben blijkt dat

$_FILES['afbeeling']['type'], image/gif terug geeft en de metode via getimagesize, gewoon "1" terug geeft 
Offline Simon - 11/08/2007 20:11
Avatar van Simon PHP expert Gebruik je internet explorer of firefox, die verschillen ook nog soms wat het type betreft 
Offline kickasgamer - 11/08/2007 20:12
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde IE gebruik ik, maar dat mag geen invloed hebben op een php functie, of wel ?
Offline Grayen - 11/08/2007 23:15
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Ik zou niet gebruiken maken van het type dat is meegegeven door de browser, dit kan namelijk verschillen. Daarom zou ik gebruik maken van getimagesize, omdat hierbij het type wordt bepaald door php en niet de browser.

Ik heb alleen getest of er geen parse fouten in zitten. Daarom kan het zijn dat er nog hier en daar wat fout is.

http://www.plaatscode.be/6261/
Offline JBke - 12/08/2007 07:18 (laatste wijziging 12/08/2007 07:20)
Avatar van JBke PHP gevorderde voor IE moet je extensie p-jpeg nemen en x-png en niet gewoon jpg

En ik gebruik sinds kort de pecl extensie FILEINFO met een eigen magic.mime bestand omdat dat veel correcter is dan mime_content_type()

Success.
Offline kickasgamer - 12/08/2007 10:55
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ik ga dadelijk het script van Grayen eens proberen, maar ik heb nu nog iets vreemd aan de hand, bij functies als mime_content_type() en exif_imagetype() krijg ik deze error's

Fatal error: Call to undefined function mime_content_type() in /home/media/domains/*/public_html/jeroen/leden_v3/avatar.php on line 37
Fatal error: Call to undefined function exif_imagetype() in /home/media/domains/*/public_html/jeroen/leden_v3/avatar.php on line 21

maar dat zijn functies van php dus ik snpa niet waarom ze undefined zijn 
Offline Grayen - 12/08/2007 11:13
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Waarschijnlijk zijn deze functies niet geinstalleerd bij de PHP op jouw host. Beide functies zijn namelijk extensies en zijn niet verplicht in PHP. Dus jouw host heeft er voor gekozen om deze extensies niet te installeren waardoor ze niet bestaan bij jouw PHP en dus undefined zijn.
Offline kickasgamer - 12/08/2007 11:58 (laatste wijziging 12/08/2007 13:02)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ah k, jammer dan ga ik jou script eens testen 

maar om welke extensies gaat het juist, dan kan ik misschien eens informeren als ze die er kunnen op zetten 

EDIT: ik hbe je script eens getest en ik krijg steeds de melding dit is geen afbeelding ondanks dat ik een jpg gebruik
Offline Grayen - 12/08/2007 14:22
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Komt omdat ik een deel van het script uit mij eigen script heb gehaald en er een enkele variable niet goed was aangepast, ik heb hem nu getest. Nu werkt hij correct.

http://www.plaatscode.be/6264/

Veel succes 
Offline kickasgamer - 12/08/2007 18:07 (laatste wijziging 12/08/2007 18:16)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde probleem is al opgelost, file werkt bedankt 

EDIT: kan je me misschien ook nog even zeggen welke extentsies ik nodig heb voor exif_imgetype() en mime_content_type() te kunnen gebruiken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s