login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

functie vraag (Opgelost)

Offline kickasgamer - 10/08/2007 19:32
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik heb eigenlijk iets raars voor, ik heb een volledige mail functie (hier) en als ik die rechtstreeks in de file zet waar men zich aanmeld dan wordt de mail verstuurd maar als ik die functie aanroep vanaf een ander bestand dan wordt de mail niet verstuurd, aan wat ligt dat dan ?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ctraets - 10/08/2007 19:35
Avatar van ctraets Nieuw lid Ik zie geen fout dus ik snap niet waarom tie hem niet verstuurd 
Offline kickasgamer - 10/08/2007 21:07
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde hij verstuurd wel een maila als ik de hele code zet in men aanmeld bestand, maar als ik alles in een functie zet (activatie_mail();) dan verstuurd ie niks meer, en dat is juist het rare
Offline Simon - 10/08/2007 22:03
Avatar van Simon PHP expert voor de laatste regel:
  1. mail($email, $onderwerp, $bericht, $headers);
moet je nog een 'return' zetten 
  1. function ... {
  2. //code
  3. return mail($email, $onderwerp, $bericht, $headers);
  4. }

Offline Wim - 11/08/2007 11:26
Avatar van Wim Crew algemeen $email is niet gedefineerd
Offline kickasgamer - 11/08/2007 14:52
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ikv ind het raar want zelf met die return mail(..... werkt het nog niet

en de waarde $email haal ik uit het bestand aanmelden.php waar ik de functie uitvoer
Offline Gerard - 11/08/2007 15:21
Avatar van Gerard Ouwe rakker In het kader van het leerproces wil ik je even een alternatieve manier tonen om dat bericht in een variabele te stoppen. Wat je nu doet is één keer een regel erin mikken en daarna constant appenden (toevoegen). Met het voorbeeld wat je kan vinden op http://www.pastebin.be/4424 wordt alles in één keer in de variabele gestopt. Ik vind het zelf ook fijner om te kijken.

Het is maar een tip 
Offline Stijn - 11/08/2007 15:28
wimmarien schreef:
$email is niet gedefineerd
En toch heeft wimmarien gelijk. Je include $email dan wel in je code, je functie weet niet dat $email bestaat. Zet volgende kleine regeltje eens bovenaan je functie code.
  1. global $email;
Offline kickasgamer - 11/08/2007 15:39 (laatste wijziging 11/08/2007 15:40)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ok nu werkt het met die global er boven , bednakt iedereen voor de hulp

@proximus: bedankt voor de tip 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s