login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Refreshen bij nieuwe post

Offline webmaker - 10/08/2007 10:53
Avatar van webmakerPHP interesse Weet iemand hoe je met php enventueel kan refreshen als er een nieuw bericht is gepost. Eventueel refreshen op ip, is dit mogelijk?? 

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline demich - 10/08/2007 13:31
Avatar van demich Nieuw lid ha das simpel
gewoon een meta-tag gebruiken

echo"<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"1; URL=url.php"\">";

die 1 staat voor: over 1 seconde wordt er refreshed.

(ajax is wsl wel de betere oplossing, maar daar ken ik ook niets van)
Offline marten - 10/08/2007 13:31
  1. header('Location: eigenpagina.php');

Offline dopeydwerg - 10/08/2007 14:47
Avatar van dopeydwerg Nieuw lid om precies te zijn moet je deze hebben maar uiteindelijk doen ze het allemaal

1. header('Refresh: 3; url=index.html')
Offline webmaker - 13/08/2007 23:41
Avatar van webmaker PHP interesse gedeelte van de pagina refreshen is dat mogelijk, vb met behulp van javascript. 
  1.  
  2. <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
  3. <title>Nieuwe pagina 1</title>
  4. </head>
  5. niet refreshen
  6. refreshen
  7. </body>
  8.  
  9. </html>
Offline kickasgamer - 14/08/2007 09:27
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde je kan het beter doen als dopeydwerg doet dan kan je het rechtstreeks op het einde van je script of eender waar 
Offline Thomas - 14/08/2007 16:31
Avatar van Thomas Moderator Euh... Dit zal je moeten pollen met AJAX.
Offline webmaker - 15/08/2007 22:01
Avatar van webmaker PHP interesse Wat is pollen en hoe kan ik dat doen met AJAX, ik ken daar niets van, op sitemasters staat een chatbox onder AJAX maar ik kan het script niet lezen, want ik ken dat niet?? 
Offline Thomas - 16/08/2007 09:13
Avatar van Thomas Moderator Misschien begrijp ik de vraag niet helemaal goed.
Wil je de browser van gebruiker X verversen nadat gebruiker X een bericht heeft geplaatst (om dubbelposts te voorkomen),

of

wil je de browser van gebruiker X verversen als er iemand (niet noodzakelijkerwijs gebruiker X) een nieuw bericht heeft geplaatst?

In het laatste geval zul je een verzoek naar de website moeten sturen die op een of andere manier kan bepalen of er een nieuw bericht geplaatst is, en op grond daarvan de pagina van een gebruiker verversen.

Dit is misschien niet het beste idee; wat als die gebruiker toevallig net zelf een bericht aan het typen was? 
Misschien is het handiger om een soort van "actieve berichten" balk te hebben -net als op deze site- en (enkel) dit menu te verversen, en dan nieuwe items highlight oid.
Offline webmaker - 16/08/2007 11:50
Avatar van webmaker PHP interesse Ik wil de browser van gebruiker X verversen als er iemand een bericht gepost heeft, maar enkel het gedeelte waarin de berichten verschijnenen en niet het gedeelte waar je een bericht kunt typen.

hoe kun je dan enkel dat gedeelte laten refreshen zonder heel de pagina te verversen. Ik heb al geprobeerd met te includeren en zo te verversen maar toch blijft hij heel te pagina verversen. 
Offline Rik - 16/08/2007 11:56
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Toch zoals FangorN zegt... 

Je zet op je pagina een stukje javascript dat elke X minuten dmv Ajax een lijst met laatste berichten ophaalt van de server. Dat script zet de lijst dan automatisch in de div waarin je de laatste berichten hebt staan.
Offline webmaker - 16/08/2007 12:07
Avatar van webmaker PHP interesse Ik ken geen javascript en Ajax, hoe kun je dit dan doen?? Waar kan ik codevoorbeelden vinden?? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s