login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

forum status afbeelding

Offline gerits - 06/08/2007 14:59
ik zou graag verschillende afbeeldingen hebben voor de status van een forumtopic:
- nieuw topic
- gelezen topic
- gesloten topic
hoe doe ik dat?
voor een gesloten/gelezen topic heb ik, maar om het verschil tussen gelezen en ongelezen vind ik niet...

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Webtijn - 06/08/2007 15:04
Avatar van Webtijn PHP interesse Dan moet je op gaan slaan of de gebruiker het topic al bekeken heeft (d.m.v. database, cookies)
Offline gerits - 06/08/2007 15:08
Avatar van gerits Lid database zou nog al extreem groot zijn dan, en cookies heb ik nu al 2 voor gebruikersnaam en wachtwoord. Maar kan ik dit dan in een array opslaan in het cookie en dan uitlezen?
Offline marten - 06/08/2007 15:25
Avatar van marten Beheerder Als je je database goed normaliseert is het niet echt een probleem hoor.
Offline Stijn - 06/08/2007 15:30
Avatar van Stijn PHP expert Als een gebruiker minimum 1 minuut op een pagina zit van een topic dan wordt er in een tabel gezet dat USER_ID TOPIC_ID_PAGE_ID heeft bekeken/gelezen.

Je kan het ook wat moeilijker maken. Een topic van 100 repley's op één pagina heb je niet gelezen op één minuut tijd. Je moet ergens zetten dat je voor een topic minstens 40 seconden hebt om te lezen en om een repley minstens 10 seconden. Dus voor een topic met 100 repley's op één pagina zou je kunnen zeggen: 40 + 10*100 seconden tijd om het als gelezen te markeren.

Dit moet je wel schrijven in Javascript (een functie die herhaalt wordt om de seconde met setTimeout() en dat hij na de 40+10*100sec mbv Ajax in de mysql schrijft).
Offline gerits - 06/08/2007 15:41
Avatar van gerits Lid ja, van ajax ken ik (nog) niks, dat is voor volgend jaar, nu wil ik het gewoon doen en mijn database is goed genormaliseerd, ik heb genoeg cursussen databaseontwerp gezien om dit te kunnen 
Offline bosgroen - 06/08/2007 20:00
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
ik sla in de database bij ieder bezoek een timestamp op; dan kan ik bij een volgende bezoek alle onderwerpen weergeven met geposte reacties na het vorige bezoek. De id's van deze onderwerpen steek ik in een array, die ik dan in de sessie bewaar (geen serialize nodig). Telkens als een onderwerp wordt geopend en de laatste pagina ervan wordt bekeken, beschouw ik dat onderwerp als gelezen, dan verwijder ik dat onderwerp uit die 'te lezen array'. Als de sessie verloopt is die array natuurlijk weg, maar das niet erg, na een bezoek beschouw ik namelijk alle onderwerpen als gelezen (het was zichtbaar dat de persoon in kwestie het onderwerp niet gelezen heeft, maar blijkbaar sprak de titel niet genoeg aan om het onderwerp te openen en te lezen).

Eigenlijk doe ik dus heel weinig databasequeries hiervoor. Enkel timestamp bijhouden en de te lezen onderwerpen opvragen, dit allemaal bij de start van de sessie.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.355s