login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessie bestaat pas bij ctrl - F5

Offline marten - 06/08/2007 10:50
Avatar van martenBeheerder Beste,

ik heb een script als volgt:

1. <?php
  2.  
  3. if(($_SESSION['leeftijd'] <= 23) && ($_SESSION['vermogen_value'] > 149 || strstr(strtoupper($_SESSION['uitvoering']), 'GTI') || strstr(strtoupper($_SESSION['uitvoering']), 'GSI') || strstr(strtoupper($_SESSION['uitvoering']), 'XSI'))) {
  4. $voorlopig = 0;
  5. } else {
  6. $voorlopig = 1;
  7. }
  8.  
  9. $_SESSION['voorlopig'] = $voorlopig;
  10. if($_SESSION['voorlopig'] == 0) {
  11. echo 'Dit is 0';
  12. } elseif($_SESSION['voorlopig'] == 1) {
  13. echo 'Dit is 1';
  14. }

Op een andere pagina ga ik vervolgens verder werken met de sessie voorlopig. Wanneer ik dit script aan roep krijg ik gewoon de goede melding terug die erbij hoort. Maar als ik dan een print_r van mijn sessie variabele doe krijg ik geen voorlopig terug. Doe ik vervolgens CTRL-F5 dan krijg ik wel de sessie te zien.

Wie weet waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen

ps: Ja ik heb session_start(); anders kreeg ik niet de goede melding te zien he 

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 06/08/2007 10:57
Avatar van ikkedikke PHP expert door dat session_write_close ga ik er vanuit dat je met meerdere pagina's kort op elkaar met die sessie werkt?
Kan het dan niet zijn dat je dmv preloaders of zoiets kan voorkomen dat je tegelijk in 1 sessie werkt?
Offline marten - 06/08/2007 11:00
Avatar van marten Beheerder Hoe had je zon preloader in gedachten dan?
Offline ikkedikke - 06/08/2007 11:14
Avatar van ikkedikke PHP expert dreamweaver heeft er eentje ingebakken zitten geloof ik.
  1. function MM_swapImgRestore() { //v3.0
  2. var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
  3. }
  4.  
  5. function MM_preloadImages() { //v3.0
  6. var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
  7. var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
  8. if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
  9. }
  10.  
  11. function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  12. var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
  13. d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  14. if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  15. for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  16. if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
  17. }
  18.  
  19. function MM_swapImage() { //v3.0
  20. var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
  21. if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
  22. }

dit is wat ik hier uit de sitemasters bron haal. Hij lijkt verdacht veel op die van dreamweaver
Offline citroen - 06/08/2007 11:16
Avatar van citroen Onbekend dit is een preloader voor afbeeldingen, dat is totaal niet wat marten aan't zoeken is.
Offline marten - 06/08/2007 11:17
Avatar van marten Beheerder Denk niet dat die preloader bij ons draait. Kan er niks van vinden namelijk.
Offline ikkedikke - 06/08/2007 11:17
Avatar van ikkedikke PHP expert Je kan het ook ombouwen dat er ook frames en andere componenten 'gepreload' worden.
Offline marten - 06/08/2007 12:00
Avatar van marten Beheerder Maar zou er niet een simpelere oplossing / oorzaak zijn?
Offline ikkedikke - 06/08/2007 12:15
Avatar van ikkedikke PHP expert wat doe je nog meer op die pagina's?
Kan het wel zo zijn dat het komt doordat je in meerdere onderdelen (plaatjes, scripts) in de sessie werkt?
Offline Thomas - 06/08/2007 12:31
Avatar van Thomas Moderator - staat register_globals aan?
- werk je met frames?
- start je de sessie ook op andere pagina's waar je dingen uit $_SESSION wilt weten?
Offline marten - 06/08/2007 12:50
Avatar van marten Beheerder - register globals staat uit
- Ik werk niet met frames
- Ik start de sessie op 1 plaats (MVC)
Offline Thomas - 06/08/2007 14:55 (laatste wijziging 06/08/2007 14:55)
Avatar van Thomas Moderator Hmm, strstr geeft een string terug, geen boolean.

Gebruik anders in_array() (lijkt me ook korter)?

session_write_close is ook niet echt nodig, enige specifieke reden dat je die gebruikt?

Als je debugt gooi je alles er uit wat evt. voor fouten kan zorgen.
Dump e.e.a. naar het scherm met die() en je komt er vast uit.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.247s