login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Php sessie (Opgelost)

Offline Ultimatum - 04/08/2007 19:44
Avatar van UltimatumPHP expert Hoe kan je die standaard sessie krijgen die php genereerd? In een boeke stond zo: $_SESSION['PHPSESSID'], maar dat werkt niet en ik kan ook niets op php.net vinden. Ik wil dit gebruiken voor mijn loginsysteem. Heeft iemand een idee?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kickasgamer - 04/08/2007 20:06
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde wrm hbe je die standaard sessie nodig ?

je kan toch zelf een sessie aan maken is veel handiger

bv:
  1.  
  2. $_SESSION['user_info'] = $je_user_info; //bv idof gebruikersnaam
Offline Ultimatum - 04/08/2007 20:12 (laatste wijziging 04/08/2007 20:13)
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik weet wel hoe je eens sessie aanmaakt en dat heb ik zelf ook, maar ik wil die standaard sessie hebben. Als extra beveiliging maatregel.
Offline mebus - 04/08/2007 20:42 (laatste wijziging 04/08/2007 20:43)
Avatar van mebus Nieuw lid Krijg je iets als je dit doet?

1. <?php
  2.  
  3. var_dump($_SESSION);
  4.  
  5. ?>

En inderdaad er word geloof ik automatisch een standaard sessie aangemaakt. Ehmmzzz
Offline Ultimatum - 04/08/2007 20:52
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee, dat had ik ook al geprobeerd, maar dan zie ik alleen mijn eigen sessies.
Offline mebus - 04/08/2007 20:58 (laatste wijziging 04/08/2007 20:58)
Avatar van mebus Nieuw lid Ehmm ik weet nu iig wel zeker dat er standaard een lege sessie word aangemaakt bij het bezoeken van een website ook al word er geen echte sessie aangemaakt met $_SESSION['sessie']; of 1 van die functies.

Maar hoe je die lege sessie oproept? Keb geen idee.
Offline timmie_loots - 04/08/2007 23:47
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Je moet echt uitleggen wat je precies bedoeld Ultimatum. Wat bedoel je met een "standaard sessie"?
Offline Ultimatum - 04/08/2007 23:49
Avatar van Ultimatum PHP expert Soms zie je toch wel in de adresbalk ?phpsessid=(hier een id). Tenminste dat heb ik vaak wel eens gezien, mar wat wat tussen de haakjes moet staan wil ik opslaan in de database. In een boek stond dat je dat via $_SESSION['PHPSESSID'] kon doen maar dat werkt dus niet.
Offline timmie_loots - 04/08/2007 23:51 (laatste wijziging 04/08/2007 23:52)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Wat je bedoeld is $_COOKIE['PHPSESSID']. Maar dat werkt ook niet altijd, beter is om session_id() aan te roepen. Deze geeft de huidige sessie id terug, of een lege string als deze niet bestaat.

Even een tip voor volgende topics: zorg er alsjeblieft voor dat je je termen goed kent. Ik geloof niet dat ze het in dat boek over de standaard sessie hebben, ze zullen het gewoon over het sessie id gehad hebben.

EDIT: Overigens ben ik benieuwd waar je het sessie id voor wilt gaan gebruiken, zou je me dat willen vertellen?
Offline Ultimatum - 05/08/2007 00:16 (laatste wijziging 05/08/2007 00:19)
timmie_loots schreef:
Even een tip voor volgende topics: zorg er alsjeblieft voor dat je je termen goed kent. Ik geloof niet dat ze het in dat boek over de standaard sessie hebben, ze zullen het gewoon over het sessie id gehad hebben.

EDIT: Overigens ben ik benieuwd waar je het sessie id voor wilt gaan gebruiken, zou je me dat willen vertellen?

Oke, het eerste deel slaat dus helemaal nergens op, want als ik alle termen zou weten dan had ik het wel op google/php.net gevonden en omdat ik het dus niet ken kon ik het dus ook niet vinden.

En ik heb al de reden verteld waarom ik dit wil gebruiken.

Oke het is dus $_COOKIE['PHPSESSID'] ipv $_SESSION['PHPSESSID']. Ik zal wel verkeerd hebben gelezen ofzo, bedankt voor de moeite allemaal.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s